$
בורסת ת"א

המימוש בשופרסל הקפיץ את דסק"ש, באי.די.בי ההפסד גדל

אי.די.בי הפסידה 174 מיליון שקל ברבעון. בצד החיובי: שווי ההלוואות מאלשטיין ירד, בצד השלילי: גם שווי ישראייר צנח. חרף יתרות לחלוקה של 800 מיליון שקל, בדסק"ש לא התקבלה החלטה על דיבידנד

גולן חזני 07:3726.08.18

ירידות בשווי של כלל ביטוח ושל ההלוואות שהעניקה לדולפין של אדוארדו אלשטיין הביאו את אי.די.בי פתוח להפסד גם ברבעון השני של 2018. החברה שבבעלות אלשטיין הפסידה 174 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 91 מיליון שקל ברבעון המקביל ב־2017. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הפסדי אי.די.בי ב־427 מיליון שקל, לעומת הפסד של 376 מיליון שקל במחצית המקבילה.  

מתוך ההפסדים במחצית השנה, 370 מיליון שקל נגרמו מירידה בשווי מניות השליטה של הקבוצה בכלל ביטוח; 40 מיליון שקל מירידה בשווי הנדל"ן בלאס־וגאס; ו־82 מיליון מירידה בשווי הלוואת מוכרת שהעניקה לדולפין בעסקת בעלי עניין בסוף 2017.

 

 

מה דעתך על מניית דיסקונט השקעות:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

במסגרת העסקה ביצעה דולפין מהלך שנוי במחלוקת: כדי להתגבר על חוק הריכוזיות, רכשה את השליטה בדסק"ש מאי.די.בי. שווי ההלוואה התכווץ בשל ירידה בשווי הנכסי הנקי של דסק"ש, שסבלה ברבעון מירידת שווי החברות־הבנות. דולפין לא פרעה ריביות של 70 מיליון שקל לאי.די.בי בהלוואה שנטלה, והיא מחוייבת לכך רק אחרי חלוקת דיבידנדים של דסק"ש או מכירת מניות שלה.

 

ההפסד בקבוצה

 היה עלול להיות כבד יותר, אלמלא ירידה של 427 מיליון שקל בשווי הלוואות נחותות שהתקבלו מאלשטיין כשנכנס לשליטה בה. שווין ירד בצל ירידת שווי הנכסים בכלל ביטוח והלוואה שהביטחונות שלה הן מניות דסק"ש.

 

בתוצאות הקבוצה בולטת תקופה לא טובה בחברת התעופה ישראייר. זו הפסידה 27 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת 10 מיליון שקל במחצית השנייה ב־2017. 4 מיליון דולר מההפסד הנוכחי מיוחסים להוצאות קליטה של עובדים וטייסים חדשים ולהשקעות בפתיחת יעדים חדשים. שליש מהעמקת ההפסד מיוחס לשחיקה במחירים ולעלייה בהוצאות התפעול.

 

ברבעון השני הפסידה ישראייר 7 מיליון שקל לעומת רווח של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ישראייר קיימה מגעים למיזוג עם סאן דור שבבעלות אל על. הפסקת המגעים במאי הביאה לירידה של 5 מיליון שקל בשווי ישראייר. אי.די.בי שכרה את שירותיה של גיזה זינגר אבן ואפסילון כבנקאי השקעות כדי לבחון את מכירת ישראייר.

 

דווקא דסק"ש היתה בצד החיובי מבחינת אלשטיין. מימוש 16% ממניות שופרסל וירידה לאחזקה של 33.4%, שהיתה כרוכה באובדן השליטה, הביאה לרווח של 1.23 מיליארד שקל לדסק"ש. כך סיימה דסק"ש את הרבעון ברווח של 1.18 מיליארד שקל, לעומת הפסד של 122 מיליון שקל ברבעון המקביל. את המחצית הראשונה סיימה ברווח של 924 מיליון שקל, לעומת הפסד של 162 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

לדסק"ש יתרות ראויות לחלוקה של כ־800 מיליון שקל, בעקבות המהלך בשופרסל, אולם החברה לא החליטה בשלב זה על חלוקת דיבידנד. דסק"ש נהנתה גם מעליית שער הדולר, שהשפיעה על ההכנסות והשווי של בניין HSBC בניו יורק ומהתמורות על מכירת מניות אדמה, שמוחזקות בחברה בדולרים. החוב נטו של דסק"ש, המנוהלת על ידי שולם לפידות - שמנהל גם את אי.די.בי פתוח - עומד על 2.5 מיליארד שקל.

 

אדוארדו אלשטיין אדוארדו אלשטיין צילום: אוראל כהן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x