$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

לאומי פרטנרס במגעים עם כת"ש לרכישת 5% מתעבורה

זרוע ההשקעות של לאומי רוצה לקנות חלק ממניותיו של לן בלווטניק (50%) בחברת ההובלות, ומגבשת קבוצת מוסדיים לרכישה של עוד 15%. השווי המוערך של תעבורה בעסקה, שמוחזקת גם על ידי משפחת לבנת (50%), הוא 2 מיליארד שקל

גולן חזני 06:5506.08.18

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, מחפשת עסקאות חדשות במקום ההשקעה בחברת ביטוח ישיר, שבוטלה לפני כמה ימים בשל העלייה בשווי השוק של החברה. ל"כלכליסט" נודע כי לאומי פרטנרס מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת 5% ממניות חברת תעבורה מידי כלל תעשיות (כת"ש), שבשליטת לן בלווטניק. המגעים נערכים במקביל לניסיון של לאומי פרטנרס לצרף לעסקה עוד גופים מוסדיים, בהם חברות הביטוח הגדולות, כדי שאלה ירכשו 15% נוספים מהחברה, מתוך ה־49% שמחזיקה כיום כלל תעשיות.

 

 

 

בין הצדדים קיימים עדיין פערים, ולאומי פרטנרס, שאותה מנהל ירון בלוך, מבקשת לבצע את העסקה לפי שווי מופחת, של מתחת ל־1.75 מיליארד שקל. עם זאת, לא מדובר בפערים מהותיים, ובמידה שלאומי פרטנרס תצליח לגבש קבוצה לרכישת 20% המניות, הרי שהיקף העסקה ינוע סביב 350 מיליון שקל לפחות.

 

ב־5 ביוני נחשף ב"כלכליסט" כי בלווטניק מעוניין למכור 20% ממניות תעבורה, שהיא אחת משתי האחזקות הגדולות של כלל תעשיות, שאותה רכש ב־2012 מאי.די.בי פתוח. בלווטניק מעוניין למכור את המניות לפי שווי של 2 מיליארד שקל, כך שהנתח שלאומי פרטנרס מבקשת לרכוש מוערך ב־100 מיליון שקל.

 

משאית של תעבורה. אחת החברות הפרטיות הגדולות בארץ לבנת משאית של תעבורה. אחת החברות הפרטיות הגדולות בארץ לבנת צילום: ויקיפדיה

 

מניות תעבורה של כלל תעשיות עולות שתי קומות

 

כלל תעשיות מחזיקה ב־50% ממניות תעבורה באמצעות חברת משאב (100%), המחזיקה גם ב־100% ממונופול המלט נשר. לצורך מהלך המכירה, כלל תעשיות מבצעת בימים אלה שינוי ארגוני, שבמסגרתו היא מעלה את מניות תעבורה שתי קומות למעלה. אלה יוחזקו ישירות בידי כלל תעשיות. בשאר מניות תעבורה (50%) מחזיקה משפחת לבנת, שבשיחות עם מוסדיים ציינה כי אינה מתכוונת למכור את מניותיה בשנים הקרובות.

 

תעבורה היא חברת ההובלות הגדולה בארץ, ואחת החברות הפרטיות הגדולות במשק. תעבורה פעילה בכמה תחומים, ובראשם הובלה יבשתית, אך גם לוגיסטיקה, הובלת מלט, יבוא משאיות ויבוא מכוניות ושיווקן במזרח אירופה. ההכנסות שלה מוערכות ב־3 מיליארד שקל בשנה, והרווח הנקי ב־175–200 מיליון שקל בשנה. היא מזוהה עם משפחת לבנת כזרוע האחזקות העיקרית שלה. המשפחה נחשבת אחת העשירות והחזקות במשק, ובראשה עומד צבי לבנת, בנו של אברהם לבנת (בונדי), המייסד שנפטר לפני שנה.

 

מימין: צבי לבנת, מנכ"ל לאומי פרטנרס ירון בלוך ולן בלווטניק מימין: צבי לבנת, מנכ"ל לאומי פרטנרס ירון בלוך ולן בלווטניק צילום: עמרי מירון

 

לא רק הובלה: מנופים, עבודות עפר ויבוא משאיות

 

ההובלה היבשתית של תעבורה מהווה את עיקר ההכנסות שלה. כמעט כל כלי הרכב שמגיעים לנמל אילת משונעים למרכז הארץ על ידי משאיות תעבורה, וכך גם ציוד כבד, חומרי גלם לתעשייה ועוד. תחום נוסף הוא מנופים ניידים, עבודות תשתית ועפר, עבודות ימיות ועבודות חוף של חפירה וחציבה ימית. החברה גם מייבאת לארץ משאיות מתוצרת דאף, איסוזו וקנוורת', אוטובוסים מתוצרת VDL, ומנופים ומחפרים של ליבהאר.

 

בתחום הלוגיסטיקה תעבורה פעילה באמצעות ממן הבורסאית (65%), חברת הלוגיסטיקה הגדולה בנתב"ג, הפועלת גם בתחום השילוח, ההפצה והמשלוחים הבינלאומיים. החברה מחזיקה גם ב־50% מאגד תעבורה, ומפעילה באמצעותה שירותי הסעות עם אגד (50%). פעילות מרכזית של החברה היא יבוא מכוניות פורד ומותגי רכב נוספים למזרח אירופה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x