$
שווקי חו"ל

עלייה של 10% במספר המנויים בתשלום של ספוטיפיי

מספר המנויים הפעילים החודשי זינק ברבעון השני ל-180 מיליון, מספר המנויים בתשלום עלה ל-83 מיליון; ההפסד הרבעוני של ספוטיפיי התרחב ל-394 מיליון יורו - למרות צמיחה של 12% בהכנסה למשתמש

שירות כלכליסט 16:2626.07.18

ספוטיפיי (Spotify) מסכמת היום (ה') את הרבעון המלא הראשון שלה כחברה ציבורית ומציגה נתונים מעודדים על עלייה מרשימה במספרי המנויים - של הלקוחות בכלל ושל אלה בעלי מנוי בתשלום.  

בה בעת, מגבלות שהטיל על החברה הרגולטור האירופי (General Data Protection Regulation) פגעו בשורה התחתונה של הדוחות - אף שהחברה מציינת כי בתום המגעים הוסרו המגבלות האמורות והן לא צפויות לפגוע בה בהמשך השנה. בינתיים נאלצת ספוטיפיי, לנוכח ההפסד הרבעוני, להוריד את הקצה העליון של טווח התחזיות שלה לשנה כולה.

 

זהו הדוח הכספי השני שמפרסמת ספוטיפיי, שהונפקה בבורסה של ניו יורק ב-3 באפריל (את הרבעון הראשון סיימה עלייה של 26% בהכנסות). חברת שירותי המוזיקה בסטרימינג רשמה עלייה של 40% במספר המנויים הפעילים החודשיים שלה ברבעון השני ל-180 מיליון. מספר מנויי הפרמיום, המשלמים עבור שירות ללא פרסום, עלה ב-8 מיליון ל-83 מיליון – צפי האנליסטים עמד על 82 מיליון.

 

שני הנתונים, של כלל הלקוחות ושל המנויים המשלמים, עמדו בקצה העליון של תחזיות החברה. החברה מייחסת את העלייה למבצעי שיווק שונים (תוך שיתופי פעולה עם ערוץ הסטרימינג הטלוויזיוני הולו). גם הדיווחים על ההנפקה תרמו לצמיחה במספר הלקוחות.

 

החברה השבדית שבסיסה בשטוקהולם סוגרת את הרבעון עם הפסד של 394 מיליון יורו או 2.20 יורו למניה, בהשוואה להפסד של 188 מיליון יורו או 1.24 יורו ברבעון המקביל. תחזיות האנליסטים עמדו על הפסד של 0.68 יורו בלבד. ספוטיפיי רשמה בדוח הרבעוני הוצאה חד פעמית של 30 מיליון דולר על ההנפקה. ההכנסות הרבעוןניות הסתכמו ב-1.27 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים - ההכנסה למשתמש עלתה ב-12% ל-4.89 יורו.

 

  צילום: Swift Insolvency

בטל שלח
    לכל התגובות
    x