$
שווקי חו"ל

לאחר שהיפנים התאהבו: סוני רוכשת 39% ממותג סנופי ב-185 מיליון דולר

החברה הקנדית DHX מדיה שהחזיקה עד כה ב-80% ממותג קבוצת פינאטס מוכרת כמעט מחצית ממניותיה לחטיבת הבידור של סוני. "הדמויות של פינאטס וכל ייצוגי המותג שאנשים רבים ברחבי העולם כה אוהבים, יישארו אותו הדבר"

שירות כלכליסט 15:1015.05.18

סנופי עושה רילוקיישן חלקי ליפן: החברה הקנדית DHX Media המחזיקה בזכויות היוצרים של חבורת פינאטס (peanuts) האהובה, שסנופי הוא הכוכב הבלתי מעורער שלה, מוכרת כמעט מחצית ממניותיה לחטיבת הבידור והמוזיקה של קבוצת סוני (Sony Music Entertainment) היפנית תמורת 185 מיליון דולר.  

אך לחובבי פינאטס אין מה לדאוג: צ'ארלי בראון, סנופי וחבורתם לא ישתנו. כך אמר דובר חברת DHX Media. "הדמויות של פינאטס וכל ייצוגי המותג שאנשים רבים ברחבי העולם כה אוהבים, יישארו אותו הדבר" , אמר הדובר. "הסנופי שאמריקאים אוהבים הוא אותו סנופי שהיפנים אוהבים, ואותו אחד שגם הקנדים אוהבים. פינאטס, וסנופי במיוחד, כבר פופולרים מאוד ביפן".

 

החברים של סנופי החברים של סנופי צילום: youtube

 

סוני קיבלה רישיון לשימוש במותג כבר ב-2010, אך העסקה הנוכחית מעבירה גם חלק מהבעלות עליו. DHX Media שהחזיקה עד כה ב-80% ממניות המותג פינאטס מכרה לסוני 49% ממניותיה, כך שלאחר העסקה מחזיקה DHX 41% מהמניות וסוני ב-39%. יתר המניות, אחזקה של 20%, נמצאות בידי משפחתו של יוצר פינאטס, צ'רלס שולץ, שהלך לעולמו בשנת 2000.

 

צ'רלי בראון, עם חולצת הזיג-זג הצהובה שלו, וכלבו המגניב סנופי, נמנים על דמויות האנימציה האהובות ביותר בעולם. שולץ הגה את רעיון החבורה בשנות ה-50, והיא הופיעה לראשונה כקומיקס, ומאוחר יותר הגיעה לטלויזיה, עם "חג המולד של צ'רלי בראון" ב-1965. בהמשך הגיעה החבורה וגם למדפי הצעצועים, הספרים, ולבסוף גם לקולנוע עם The Peanuts Movie ב-2015.

 

המכירה לסוני מתרחשת כשנה לאחר ש-DHX קנתה 80% ממניות המותג מ-Iconix Brand Group תמורת 175 מיליון דולר. DHX אמרה שהיא מוכרת כעת כמעט מחצית מהמניות כדי שתוכל להחזיר חובות. העסקה אמורה להיות מושלמת עד ה-30 ביוני.

 

 

סנופי סנופי צילום: DHX Media

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x