$
שווקי חו"ל

השוק ההודי דוחף את סרגון לצמיחה של כ-10%

החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 83.3 מיליון דולר - 46% מהמכירות נרשמו בשוק ההודי - והתעלתה על ציפיות השוק; הרווח הנקי עמד על 2.1 מיליון דולר, מול הפסד של 100 אלף דולר ברבעון המקביל

דרור רייך 16:2307.05.18

סרגון נטוורקס סוגרת רבעון מוצלח עם צמיחה בהכנסות – עם תנופה חזקה בשוק ההודי - לצד מעבר לרווח בשורה התחתונה. החברה הפועלת בשוק רשתות תמסורת אלחוטית (Wireless Backhaul) מדווחת על הכנסות של 83.3 מיליון דולר, גידול של 9.5% בהשוואה לרבעון הראשון של 2017 (וירידה של 3.9% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2017). האנליסטים חזו הכנסות נמוכות יותר של 79.75 מיליון דולר. 

שיעור הרווח הגולמי עמד על 33.1% בהשוואה ל- 29.3% ברבעון הראשון של 2017 ו- 33.6% ברבעון הרביעי של 2017. החברה הציגה רווח תפעולי של 5.4 מיליון דולר, בהשוואה ל- 20 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ול-7.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

 

הפערים שבולטים בין העלייה אל מול הרבעון הראשון וירידה מול הרבעון הקודם (הרביעי של 2017) נובעים בעיקר מעונתיות שמשפיע על תוצאות החברה - ברבעון האחרון של השנה חברות רבות רוצות 'לסיים את התקציב' לקראת התקציב החדש בשנה הבאה ולכן ישנו גידול בהזמנות.

 

בשורה התחתונה רשמה סרגון רווח נקי של 2.1 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון הראשון של 2018 - מול הפסד של 100 אלף דולר ברבעון המקביל ורווח של 7.2 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון הקודם. בקופת המזומנים של סרגון מצויים כ-26 מיליון דולר, בשעה ששווי החברה עומד על 210 מיליון דולר. החברה העלתה את תחזית ההכנסות וצופה עתה ליתר הרבעונים הכנסות בסביבה של 85-60 מיליון דולר.

 

עירא פלטי מנכ"ל סרגון עירא פלטי מנכ"ל סרגון צילום: נמרוד גליקמן

 

 

המעבר להודו

רוב ההכנסה (46%) הגיעה מהודו, לעומת 2% בלבד שהגיעו מאפריקה. ברבעון הקודם עמדה חלוקת ההכנסות על 40% מהודו ו-4% מאפריקה. השינוי מתרחש בהדרגה כבר מספר שנים - ב-2015 ההכנסות מאפריקה עמדו על 10% וההכנסות מהודו עמדו על 30%, וב-2014 ההכנסות מאפריקה עמדו על 15% וההכנסות מהודו על 25%.

 

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון כינה את השינוי הזה "תהליך של בחירת הלקוחות". מקורבים לנושא סיפרו ל"כלכליסט" כי הפרויקטים באפריקה היו טובים, אבל הם נתקלו בבעיה של גבייה ולכן בחברה העדיפו לעבוד במדינות שבהן אי כיבוד הסכמים הוא נדיר יותר.

 

"המטרה הפיננסית שלנו היא ששנת 2018 תהיה השנה הרביעית ברציפות של הגדלת הרווח הנקי, למרות ההתמודדות מול מספר אתגרים שאין לנו שליטה עליהם כגון שערי מטבע. במהלך הרבעון הראשון זכינו במספר פרויקטים חדשים חשובים ומטרתנו היא להמשיך ולהגדיל את נתח השוק בהדרגה", אמר עוד פלטי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x