$
בורסת ת"א

נייס מבצעת רכישה של 90 מיליון דולר כדי לקטלג לקוחות

הקלף בשרוול של מאטרסייט האמריקאית, שנייס רוכשת בפרמיה של 25%: מיון לקוחות לפי סטטוס ואינטראקציה מועדפת עם נציג השירות

דרור רייך 07:5029.04.18

חברת התוכנה הישראלית נייסמבצעת רכישה - הפעם של מאטרסייט האמריקאית, שנסחרה טרם הדיווח בשווי של 70 מיליון דולר בנאסד"ק. נייס הכריזה בסוף השבוע כי תרכוש את כל המניות במחיר של 2.7 דולר - פרמיה של 25% על מחיר המניה טרם ההכרזה. לפיכך סכום הרכישה הכולל יעמוד על קצת יותר מ־90 מיליון דולר. העסקה צפויה להסתיים במחצית השנייה של השנה. מניית נייס הגיבה להודעה בירידה של 1.2% ביום שישי, וכעת החברה נסחרת לפי שווי של 5.9 מיליארד דולר.

 

נציג שונה לכל לקוח

מניית מאטרסייט סבלה בשנים האחרונות מלחץ רב כתוצאה מתחרות לפעילות המסורתית שלה בפתרונות אנליטיקס, בעיקר מצד נייס. מנייתה נחלשה ביותר מ־70% מאז השיא בספטמבר 2015. מאטרסייט רשמה ב־2017 הכנסות של 46.5 מיליון דולר, עלייה של 10.5% לעומת 2016, איך היא אינה רווחית. החברה הציגה הפסד של 17 מיליון דולר בשורה התחתונה ב־2017 לעומת הפסד של 22 מיליון דולר ב־2016.

 

מה דעתך על מניית נייס:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

הקלף בשרוול של מאטרסייט הוא פעילות חדשנית שנייס רוצה להטמיע בפתרונותיה. מדובר בקטלוג של לקוחות שפונים למרכזי שירות בהתבסס על פניות העבר שלהם. הקטלוג מחלק את הפונים לקטגוריות: פרטניים (לקוחות שמעדיפים תשובות עם פירוט נרחב); אינטואיטיביים (מעדיפים פנייה אל הרגש); חדשניים (מעדיפים יחס אישי); ומאורגנים (נוטים לתשובות ענייניות).

 

הבינה המלאכותית שפיתחה החברה יכולה לסווג את הלקוחות ולהתאים ביניהם לבין הנציג הכי מתאים עבורם. בזמן אמת, השיחה נשלחת לנציג המתאים. התאמת הנציג חוסכת לחברה כסף מעצם קיצור זמן הטיפול והשיחה, הגברת שביעות הרצון ובעקבות כך העסקת פחות עובדים במרכזי השירות.

 

למאטרסייט טכנולוגיה נוספת שמאפשרת "לקרוא" מתוך פניות לקוחות למוקדי שירות נקודות ציון כמו גירושים, נישואים, לידה של תינוק חדש או טיול לחו״ל. במידע נעשה שימוש כדי למכור מוצרים, החל בביטוחים וכלה בחבילת ערוצי ילדים לכבלים בטלוויזיה. מאטרסייט משיקגו מעסיקה 180 עובדים, שיצטרפו ל־5,200 עובדי נייס.

 

בנייס רוצים להשתמש בפתרון של מאטרסייט גם למידע והתאמת שירות אישי לצורכי הלקוחות, כמו מייל מותאם אישית. חברות רבות רוצות לדעת איזה מידע לקוח מחפש ובאיזה אופן היו רוצים לקבל אותו, לדוגמה מידע מפורט לעומת ריבוי תמונות.

 

מייל מותאם אישית

מאז מונה ברק עילם למנכ״ל נייס, בפברואר 2014, החברה ביצעה שתי מכירות ושלוש רכישות. ההחלטה הגדולה של עילם היתה להתמקד בשוק האזרחי. ראשית, נמכרה חטיבת הסייבר לאלביט מערכות ביולי 2015 תמורת כ־160 מיליון דולר. בנוסף נמכרה חטיבת הביטחון הפיזי של נייס באוגוסט 2015 לקרן באטרי ב־100 מיליון דולר.

 

מנגד יצא עילם למסע רכישות, בהן רכישת הענק של inContact, ספקית מרכזי שירות לקוחות בענן, במאי 2016 תמורת 940 מיליון דולר. בינואר 2016 נרכשה Nexidia האמריקאית, שעוסקת בניתוח אינטראקציות בין חברות ללקוחות, ב־135 מיליון דולר. מניית החברה יותר מהכפילה את שווייה מאז מינויו של עילם.

 

ברק עילם מנכ"ל נייס ברק עילם מנכ"ל נייס צילום: עמית שעל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x