$
שווקי חו"ל

לפני ההנפקה: חברת גלובל־אי הישראלית גייסה 20 מיליון דולר מאייפקס

ל"כלכליסט" נודע כי החברה המתמחה בלוקליזציה של מסחר מקוון ביצעה סבב גיוס רביעי. זו הפעם הראשונה שקרן אייפקס ישראל משקיעה בחברת סטארט־אפ פעילה שכבר מוכרת את מוצריה

גולן חזני 07:1122.04.18

חברת גלובל-אי (Global-e) הישראלית, המתמחה בלוקליזציה של מסחר מקוון, גייסה 20 מיליון דולר מקרן אייפקס ישראל (AMI), המנוהלת על ידי זהבית כהן, כך נודע ל"כלכליסט". זו הפעם הראשונה שקרן אייפקס משקיעה בחברת צמיחה, כלומר בסטארט־אפ שכבר התחיל למכור את תוצרתו.

 

 

 

עוד נודע כי סבב הגיוס הזה, הרביעי במספר, הוא האחרון של החברה לפני הנפקת המניות שהיא מתכננת בארה"ב. היקף ההשקעות בגלובל־אי עד כה, כולל הגיוס האחרון, עומד על 55 מיליון דולר. לפני שנתיים, במאי 2016, גייסה גלובל־אי 20 מיליון דולר, ומי שהובילה את ההשקעה אז היתה קרן הצמיחה Red Dot Capital Partners, השייכת לטמסק הולדינגס, חברת האחזקות של ממשלת סינגפור. יתר המשקיעים בחברה הם ענקית הלוגיסטיקה הגרמנית DHL ומשקיעים פרטיים ואנג'לים, כולל גיגי לוי ואחרים.

מייסדי גלובל-אי. מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי. מסייעים לקמעונאים להתרחב מייסדי גלובל-אי. מימין: אמיר שלכט, שחר תמרי וניר דבי. מסייעים לקמעונאים להתרחב צילום: רותם ברק

 

 

גלובל־אי הוקמה ב־2013 על ידי אמיר שלכט, לשעבר עוזרו של מנכ"ל בנק הפועלים; שחר תמרי, לשעבר סמנכ"ל תשלומים ב־888; וניר דבי, לשעבר מנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפועלים. השלושה, חובבי קניות באינטרנט, סיפרו בעבר כי החברה הוקמה לאחר שזיהו שלקוחות הרוכשים מאתר במדינה אחרת נתקלים בחוויית קנייה בעייתית ואף מתסכלת בגלל אי התאמה למשתמש הבינלאומי. כדוגמה הם ציינו בעיות של חוסר בהירות בנושאים כמו המחיר הסופי, מיסוי וטיפול בהחזרים.

 

המוצר של גלובל־אי תומך בחנויות מקוונות באמצעות המרת המחירים למטבעות מקומיים, חישוב מסים ואפשרות לשלמם מראש, תשלום במגוון רחב של אמצעים, הפעלת מרכזי החזרה מקומיים ומתן אפשרויות שילוח. שירותי החברה מאפשרים לקמעונאים להרחיב את פעילותם המקוונת בשווקים בינלאומיים, לחדור לשווקים חדשים, לנצל את הגידול בתנועת הלקוחות וליהנות מגידול משמעותי בשיעורי המכירות.

 

לחברה שני מרכזי פיתוח בישראל ובאוקראינה, ומשרדים בלונדון, בניו יורק, בלוס אנג'לס, בפריז ובברצלונה, והיא מעסיקה 150 עובדים. המודל העסקי של החברה מבוסס על חלוקת הכנסות, החברה גובה מהקמעונאי אחוז מסוים מכל עסקת מכירה המבוצעת על הפלטפורמה שפיתחה.

 

לחברה עשרות לקוחות פעילים, ובהם רשת מרקס אנד ספנסר הבריטית ורשתות ההלבשה התחתונה הצרפתיות Etam ו־Undiz.

 

קרן אייפקס ישראל, שהקמה לפני שנתיים, גייסה 500 מיליון דולר משורה של משקיעים, ובהם בנק דיסקונט, לאומי, חברות ביטוח ישראליות וקרנות מאוסטרליה וסינגפור. הקרן השקיעה בין השאר בקבוצת האתרים זאפ, וכיום היא מנהלת משא ומתן למכירתה לאקסל שפרינגר הגרמנית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x