$
שווקי חו"ל

ספוטיפיי זה לצעירים? המשקיעים לא חותמים על זה

הנפקת חברת הסטרימינג בבורסת ניו יורק משכה דווקא את בני דור הבייבי בום שהשקיעו בה יחסית יותר מאשר בני דור המילניום

שירות כלכליסט 18:1905.04.18
הבאזז סביב הנפקת ספוטיפיי בבורסת ניו יורק שלשום (ג') משך משקיעים בני כל הדורות, ולא רק מקרב דור המילניום, המהווים את עיקר בסיס הלקוחות של חברת הסטרימינג למוזיקה.

 

 

 

כניסת ספוטיפיי לבורסה זכתה לתשומת לב קרובה במיוחד, מאחר שנעשתה באופן חריג כהנפקה ישירה, ללא מכירת מניות. החברה סיימה את יומה הראשון בבורסה בעלייה של כ-13%. אתמול סגרה המניה את יום המסחר על 145.87 דולר – ירידה של 2.1% לעומת הסגירה ביום הבכורה.

 

 צילום: גטי אימג'ס

 

ההנפקה של הרשת החברתית סנאפ (Snap) אשתקד זכתה לתשומת לב רבה בעיקר בקרב דור המילניום, שהם המשתמשים העיקריים באפליקציית סנפצ'אט של החברה. אולם על אף שהם גם קהל יעד עיקרי לספוטיפיי, הרישום של החברה בבורסה לא משך תשומת לב יוצאת מצד קהל זה, ועל פי נתונים של חברות הברוקראז' פידלטי (Fidelity) וטי.די אמריטרייד (TD Ameritrade ), הדרישה למניות הגיעה ממגוון קבוצות גיל

 

"נרשם עניין רב וישנה התפלגות טובה למדי לרוחב קבוצות הגיל", אמר לרויטרס ג'יי. ג'יי קינהאן, אסטרטג ראשי באמריטרייד. פידלטי מסרה לרויטרס כי בין לקוחות הקרן, הבייבי בומרס (ילידי סוף שנות ה-40 עד ראשית שנות ה-60 של המאה שעברה) היו פעילים יותר במסחר במניות ספוטיפיי מאשר בני דור המילניום או בני דור ה-X (ילידי אמצע שנות ה-60 עד סוף שנות ה-70). הבייבי בומרס ביצעו כ-30% יותר רכישות של המניה ביחס לבני דור המילניום ו-20% יותר מבני דור ה-X. דפוס דומה נראה גם בהנפקות ראשונות לציבור של חברות טכנולוגיה אחרות, אמר דובר פידלטי.

 

 

 

במקביל, התנהגותם של המשקיעים הצביעה על יחס זהיר. בפלטפורמת הרשת החברתית סטוק-טוויטס (StockTwits), רק 40% היו שוריים לקראת הנפקתה של ספוטיפיי. הסנטימנט השלילי ביחס להנפקה התגבר ככל שתאריך היעד התקרב ומחיר המניה הלך ועלה. כך על פי מנהל הפיתוח העסקי הרשת החברתית פירס קרוסבי. "הקהילה שלנו היתה הכי דובית אי פעם", אמר קרוסבי ביחס לספוטיפיי לאחר שהמשקיעים הביעו דאגה מרווחיותה ומהתחרות מצד אפל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x