$
בורסת ת"א

השופינג השתלם: הרווח הנקי של פרוטרום זינק ב־36%

יצרנית תמציות הטעם והריח, שביצעה 12 רכישות ב־2017, סיכמה אותה עם עלייה של 23.7% בהכנסות. המנכ"ל אורי יהודאי על רכישת אנזימוטק: "ידענו מה צריך לעשות. אנו מבצעים מהלך משמעותי של ארגון מחדש"

חזי שטרנליכט 19:2820.03.18

לאחר 12 רכישות של חברות ב־2017 ועוד שתיים מתחילת 2018, חברת תמציות הטעם והריח פרוטרום מסכמת שנה עם צמיחה במכירות וברווחיות. הרווח הנקי של החברה ב־2017 זינק ב־36.5% לעומת 2016. מניית החברה הגיבה בחיוב לתוצאות, וטיפסה ב־2.86%. 

הכנסות פרוטרום ברבעון האחרון של 2017 הסתכמו ב־357.5 מיליון דולר - עלייה של 23.7% לעומת הרבעון האחרון של 2016. הרווח הנקי צמח ב־47.3% ברבעון האחרון של השנה לעומת הרבעון המקביל ב־2016, והגיע ל־39.8 מיליון דולר. עם זאת, בנטרול השפעות חד־פעמיות גדל הרווח הנקי ברבעון ב־14.4% בלבד והסתכם ב־38.8 מיליון דולר.

 

מחזור המכירות של פרוטרום ב־2017 הסתכם ב־1.36 מיליארד דולר - עלייה של 18.8% לעומת 2016. הרווח הנקי בסיכום 2017 הסתכם ב־151.6 מיליון דולר. בנטרול השפעות חד־פעמיות, עלה הרווח הנקי ב־19.4% בלבד והסתכם בשנה שעברה ב־154.3 מיליון דולר. לפי מידע שהציגה החברה בפני משקיעים בשוק ההון המקומי, עולה כי פרוטרום ממוקמת במקום השישי בעולם בקרב יצרניות הטעמים, לפי היקף המכירות שלה.

 

בסוף אוקטובר 2017 ביצעה פרוטרום את הרכישה הגדולה בתולדותיה במונחי הסכום ששילמה עבור החברה הנרכשת, כשרכשה את חברת אנזימוטק תמורת 210 מיליון דולר. בשיחה עם "כלכליסט" מסביר נשיא ומנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי כי הרכישה משתלבת היטב בעסקי החברה.

 

"כשהתחלנו את המהלך לרכישת אנזימוטק היו כאלה שהרימו גבה", אומר יהודאי. "ידענו בדיוק מה אנחנו הולכים לעשות. ידענו שאנזימוטק צריכה לעבור שינוי אסטרטגי מהותי ושינוי במימוש האסטרטגיה. העסקה נסגרה סופית בינואר האחרון. אנחנו מבצעים מהלך משמעותי של ארגון מחדש בחברה ובוחנים את תחומי הפעילות האחרים".

תיאבון הרכישות של פרוטרום רחוק ממיצוי. לדברי יהודאי, "יש לנו הרבה אפשרויות קרוס־סלינג (הגדלת המכירות ללקוחות עקב הצמיחה בפורטפוליו של החברה — ח"ש), בעקבות הרכישות שביצענו של מוצרים שלא היו לנו קודם. יש לנו תוכנית מסודרת לעוד רכישות עתידיות לשנה הנוכחית, שתיים כבר ראינו".

 

מניית החברה רשמה בחמש השנים האחרונות עלייה מצטברת של 567%. עם זאת, חלק מהאנליסטים בשוק ההון סבורים שתמחור המניה נדיב מדי. גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, העריך כי החברה מסוגלת לעמוד ביעדי הרווחיות שהציבה לעצמה עד 2020. אבל הוא הוסיף כי "נראה לנו שהתמחור ממשיך להיות אגרסיבי מדי. התמחור הגבוה בולט יותר באחרונה על רקע עליות התשואות בארה"ב והביצועים החלשים של רוב המניות בסקטור מתחילת השנה".

 

עלות תנאי העסקתו של יהודאי ב־2017 הסתכמה בכ־3.28 מיליון שקל. עלות זו הורכבה משכר של כ־1.08 מיליון שקל, בונוס של כ־1.62 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות בהיקף של כ־586 אלף שקל. חמשת מקבלי השכר הגבוה בחברה רשמו עלות שכר מצרפית בהיקף של כ־5.07 מיליון שקל.

 

 

 

אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום צילום: אוראל כהן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x