$
שווקי חו"ל

עסקת אמזון המתעכבת ממשיכה לפגוע בקורנית - שמפספסת את תחזיות השוק

החברה מסכמת את הרבעון הרביעי עם ירידה של 6% בהכנסות ל-30 מיליון דולר, הרווח הרבעוני נחתך ב-50% ל-1.5 מיליון דולר; המנכ"ל גבי זליגסון: "העיכוב הממושך השפיע לשלילה על השנה כולה"

דרור רייך 13:5814.02.18

"העיכוב הממושך בהזמנה של לקוח אסטרטגי השפיע לשלילה על התוצאות שלנו בשנה כולה", כך אמר היום (ד') גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל, לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים שפספסו את תחזיות השוק.

כבר בספטמבר האחרון נחשפה העובדה כי העסקה הצפויה של קורנית עם אמזון מתערכבת. במסגרת העסקה אמורה אמזון לשתף פעולה עם קורנית בשוק ההלבשה המקוון בארה"ב: בהסכם שנחתם בתחילת 2017 הוסדר שיתוף הפעולה בין קורנית לאמזון, לתקופה של 5 שנים, ושבמסגרתו נקבע שקורנית תספק לאמזון מספר גדול של מערכות דפוס דיגיטלי.

 

הסיבה לדחיית ההוצאה לפועל של ההסכם היא עיכובים ממושכים בקבלת היתרים רגולטוריים להקמת האתר של אמזון שבו תרוכז הפעילות. על פי גורמים המקורבים לעסקה, היא צפויה לכלול לאורך תקופת ההסכם רכישה של מאות מכונות, שעלות כל אחת מהן מוערכת ב־300 עד 400 אלף דולר, לצד דיו בהיקף של 95-80 אלף דולר בשנה למכונה.מהדוחות שפורסמו היום עולה כי העיכוב מתארך אל תוך 2018. 

 

קורנית מסכמת את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 30 מיליון דולר, לעומת 32 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 6%. הנתון הרבעוני נמוך ב-1.5% מתחזיות האנליסטים. בסיכום שנתי מציגה קרנית עלייה של 5% בהכנסות ל-114 מיליון דולר, בהשוואה ל-109 מיליון דולר אשתקד - אך נמוך ב-2.6% מציפיות האנליסטים.

 

בשורה התחתונה רושמת קורנית ברבעון הרביעי רווח נקי של 1.5 מיליון דולר או 4 סנט למניה, ירידה של 50% בהשוואה לרבעון המקביל, אותו סיימה עם רווח של 3 מיליון דולר או 9 סנט למניה. בסיכום שנתי התמונה דומה: קורנית רשמה רווח נקי של 3.9 מיליון או 11 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 7.8 מיליון דולר או 24 סנט למניה.

 

קורנית נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 465 מיליון דולר, ומניית החברה הסבה למשקיעים תשואה שלילית של 6% בשנת 2017. היא סיימה את  השנה עם קופת מזומנים של 97.5 מיליון דולר וללא חוב. החברה פרסמה תחזית הכנסות לרבעון הראשון, בטווח של 31-28 מיליון דולר.

 

קרנית מנסה לשנות את פני הדפוס, בעיקר על משי, של חולצות ופריטים נוספים. "אנו מאמינים כי התנהגות הצרכנים הגיעה לנקודת מפנה ב-2017, מה שאילץ את שרשרת האספקה להגיב באופן שממצב את קורנית כשחקנית הנהנית מיתרון לגודל בדפוס המשי", אמר זליגסון. "הטכנולוגיות שלנו מציעות עלות נמוכה משמעותית לכל הדפסה ואלטרנטיבה אמיתית לדפוס משי בייצור סדרות של מאות יחידות ולא רק בהדפסה בודדת כבעבר".

 

 

גבי זליגסון מנכ"ל קורנית דיגיטל גבי זליגסון מנכ"ל קורנית דיגיטל צילום: תומי הרפז

בטל שלח
    לכל התגובות
    x