שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

רשת H&M סוגרת 170 סניפים - המניה איבדה 17.5% מתחילת השנה

נתון הסגירות השנתי הוא הגבוה ביותר שנרשם ברשת השבדית מאז 1998 - על רקע המעבר של הקונים לרכישות ברשת. מספר הפתיחות החדשות נטו יהיה הנמוך מאז שנת 2010

שירות כלכליסט 17:1201.02.18

לאחר הדוחות החלשים שפרסמה אתמול H&M מודיעה הרשת על כוונתה לסגור במהלך השנה 170 סניפים - מספר הסגירות השנתי הגדול ביותר שנרשם ברשת האפנה השבדית מאז 1998.

 

הרשת (בשמה המלא Hennes & Mauritz) מתכוונת לפתוח במקביל 390 חנויות חדשות, כך שתוספת החנויות נטו תעמוד על 220, המספר הנמוך ביותר מאז 2010. קצב הצמיחה במספר הסניפים יאט עד לשיעור של 4.6% בלבד ב-2018, כאשר הממוצע בשנים 1999 ל-2017 עמד על 12%.

 

בכך מגיבה למעשה הקבוצה למציאות החדשה שבה צרכנים רבים נוטשים את החנויות הפיזיות לטובת רכישה מקוונת. היחס בין הסגירות לפתיחות יעמוד על שיעור גבוה מאד 44% (על כל 44 חנויות שייסגרו, תפתח הקבוצה 100 חדשות). זאת לעומת יחס של 19% ב-2017, ושל 12% בלבד בין השנים 2017-1999.

 

H&M דיווחה אתמול על רווח של 3.99 מיליארד קורונות שבדיות (506 מיליון דולר) ברבעון הפיסקאלי הרביעי (שהסתיים ב-30 בנובמבר), בהשוואה ל-5.91 מיליארד ק"ש ברבעון המקביל ב-2016 - ירידה של 32%. ההכנסות ירדו ב-4.4% ל-50.41 מיליארד ק"ש.

 

החברה הודיעה לצד פרסום הדוחות על שורה של שינויים מערכתיים לצורך שיפור מעמדה בתחרות הגוברת, ובכלל זה על סגירת הסניפים האמורה, וכן על השקה של מותג חדש - Afound. לפי הודעתה, תחת מותג זה מתכוונת הרשת למכור מוצרים במחירים זולים יותר. מניית H&M הגיבה לתוצאות בנפילה של כ-10% - מתחילת השנה איבדה המניה 17.5% ובשלושת החודשים האחרונים עומדת הירידה על כמעט 33%.

 

 

 צילום: שאטרסטוק

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x