$
בורסת ת"א

המפתח לשמירה על תחרותיות: חדשנות

בעולם שבו ארגונים נמדדים באיכות עובדיהם, הכשרה וידע טכנולוגי מפותחים הם מהותיים

דני מרגלית יו"ר BDO 08:2718.12.17

תחום השירותים העסקיים הוא צומת מפגש של שירותים מגוונים לענפים מגוונים - כולם חווים מהפכות דיגיטליות המשנות אותם מהיסוד. לכן, גופי השירותים העסקיים נדרשים להתאים את רמת היישום הטכנולוגי של פעילותם לזו המקובלת בענפים שלהם הם מספקים שירותים.  

זאת במטרה לשמור על רמת התחרותיות שלהם בענף. התאמת הפעילות כרוכה בשינוי שיטות העבודה ובאימוץ אותן מהפכות דיגיטליות. היכולת להשתמש בהתפתחויות בתחום הביג דאטה והאינטליגנציה המלאכותית הופכת לצורך חיוני כדי לספק שירות תחרותי ללקוחות.

 

המהפכה הדיגיטלית מתמקדת באופי השירותים שמעניקים הגופים הפיננסיים ללקוחותיהם. השינוי האדיר המתחולל כיום נבחן לרוב במעבר לשירות באמצעות אפליקציות על חשבון שירות אנושי. אולם השינוי לא מסתכם באופי השירותים ובאופן תפעולם. יש לו השפעה מהותית גם על מניפת היכולות של אנשי המקצוע המספקים שירותים לארגונים - החל מרואי החשבון, דרך כלכלנים, אנליסטים וכלה בעובדי הארגונים עצמם. בנוסף משתנות מערכות הניהול והאופן שבו הן מתממשקות זו לזו ולמערכות הלקוח.

 

הכל כבר דיגיטלי

קשה לנקוב בתהליך או פעולה המתרחשים בארגונים גדולים שהם לא בבחינה לשם הפיכתם לדיגיטליים, בשלבי מעבר לדיגיטציה או שכבר הפכו לדיגיטלים. לאחר מכן נבחנות החלופות להתממשקות לתהליכים אחרים וייעול תהליכי הניהול. ככל שיותר ויותר תהליכים עוברים דיגיטציה - יכולות ההנהלות לנטר אותם ולנהל אותם טוב יותר.

 

בעולם הזה, שבו תהליכים עוברים מניהול אנושי לאוטומטי, ואפליקציות מייתרות את הצורך בכוח אדם לקבלת מידע - אמור להשתלב הסטודנט החדש. בוגרי האקדמיה הצעירים גדלו בעולם שבו לכולם יש סמארטפון, ולדידם השינוי כבר התרחש. אך כשהם מסיימים את הלימודים, מה הם באמת יודעים על הטכנולוגיה שהחליפה את עבודת רואי החשבון? האם הם הכירו את מערכות ה־SAP? האם המודולים לניהול תקציב, המחסנים, מערכות השילוח והחיבור ביניהם נהירים להם? האם לאחר שהכירו את כל המערכות התפעוליות ששולטות כיום בארגון הם יידעו לייעץ על בסיס תובנות ולא רק מספרים?

 

להתחיל בגיל צעיר

העולם החדש הוא עולם של תובנות. הטכנולוגיה מעצבת מחדש את האופן שבו אנחנו מספקים שירותים, שנוזלים מהסביבה המשרדית למרחב הדיגיטלי. חדשנות היא לא רק טכנולוגית, ובעולם שבו ההישגים של חברות וארגונים היו ויהיו תמיד תולדה של האיכות והידע של העובדים - יש משקל רב ליכולת של עובד ליישם תפיסות של חדשנות.

 

חדשנות היא מרכיב מפתח בשמירה על רמת תחרותיות גבוהה של ארגונים. ראוי שההכשרה לתפיסה זו תתחיל מגיל צעיר; לכל המאוחר בשלבי הכשרתו של הסטודנט הצעיר, שרואה קריירה בפירמות השירותים העסקיים. העמקת מעורבותן של הפירמות הללו במסלולים האקדמיים - באמצעות מסלולי הכשרה ושיפור הידע הטכנולוגי שרוכשים רואי החשבון של העתיד - היא רכיב חיוני במציאות התחרותית הכלכלית הישראלית.

 

 

 צילום: גטי אימג'ס

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x