$
שווקי חו"ל

בלעדי לכלכליסט

חברת הווידיאו קלטורה נערכת להנפקה בשווי מיליארד דולר

עם רשימת משקיעים כמו גולדמן זאקס ונוקיה, לקוחות קצה ענקיים כמו פרמאונט, האחים וורנר ו־HBO וגיוסים של 160 מיליון דולר עד כה, החברה הישראלית קלטורה מנהלת מגעים להנפקתה בנאסד"ק ברבעון השני של 2018

גולן חזני 06:4201.11.17

חברת הווידיאו הישראלית קלטורה נערכת להנפקה - ושואפת לשווי של מיליארד דולר. ל"כלכליסט" נודע כי קלטורה (Kaltura) מנהלת שיחות עם בנקים זרים בנוגע

להנפקתה בנאסד"ק ברבעון השני או ברבעון השלישי של 2018.

 

 

בשבוע שעבר הונפקה בנאסד"ק פורסקאוט הישראלית לפי שווי של 815 מיליון דולר אחרי הכסף, עם גיוס של 116 מיליון דולר. מאז ההנפקה זינקה המניה ושוויה עמד אתמול (ג') על 930 מיליון דולר. השווי בהנפקה אכזב את פורסקאוט, שכיוונה ליותר ממיליארד דולר; נראה כי היא נאלצה להתפשר בשל רצון המשקיעים להנזיל את ההשקעה. בקרב בנקאי ההשקעות התעורר חשש כי השווי מעיד על הצטננות שוק ההנפקות בארה"ב. קלטורה עשויה למצוא את עצמה באותו מצב. אולם, אם השוק לא יעניק את השווי המבוקש, קלטורה עשויה לגלות פחות נכונות להתגמש מזו של פורסקאוט.

 

בנק ההשקעות גולדמן זאקס הוביל גיוס של 50 מיליון דולר לקלטורה לפי שווי מוערך של 500-400 מיליון דולר, לאחר ניסיון כושל למכירתה לפני שנה. גולדמן זאקס צפוי להוביל גם את ההנפקה המתוכננת בנאסד"ק, וכניסתו לקלטורה סימלה את ההיערכות להנפקה; בעבר הוא נכנס כמשקיע אחרון לפני הנפקת סייבר ארק ומובילאיי.

 

עד היום הושקעו בקלטורה כ־160 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס. המשקיעים, מלבד גולדמן, הם Mitsui, Orix Ventures, 406 ונצ'רס, אינטל קפיטל, נקסוס ונצ'ר פרטנרס, נוקיה, Growth Partners, SVB Financial Group ו־Avalon Venture.

 

עסקה גדולה עם וודאפון

קלטורה היא מערכת קוד פתוח לניהול, יצירה ושיתוף תוכני וידיאו. היא מקנה לאתרים יכולות מדיה מתקדמות של חיפוש תכנים, יבוא, עריכה ושיתוף קבצים. החברה מגיעה לכ־700 מיליון צופים בחודש ועם משתמשי הקצה שלה נמנות חברות מדיה וטלקום כגון האחים וורנר, פראמונט, HBO, ויאקום, וודאפון ו־Turner; תאגידי ענק דוגמת אינטל, בנק אוף אמריקה, אורקל, IBM ו־SAP; ישראליות כמו טבע ואמדוקס; ואוניברסיטאות כמו הרווארד, סטנפורד וקולומביה.

 

ההנפקה מגיעה בהמשך לכמה חוזים שעליהם חתמה החברה לאחרונה, הגדול בהם הוא עסקת ענק שדווחה באוגוסט עם מפעילת הסלולר וודאפון. במסגרת העסקה, שנאמדה ב־100 מיליון דולר, תספק קלטורה תשתית לטלוויזיה מקוונת וחיה ללקוחות וודאפון לחמש שנים.

 

 

 

בתעשייה המקומית נחשבת קלטורה לסטארט־אפ בוגר. יש לה יותר מ־1,000 לקוחות משלמים, שהיקפם לא גדל בשנה האחרונה. מועסקים בה 480 עובדים, מהם 250 במרכז הפיתוח בישראל. החברה, שמטה הנהלתה בניו יורק, מגייסת בימים אלה 50-40 עובדים נוספים.

 

קלטורה הוקמה ב־2006 על ידי רון יקותיאל, המנכ"ל והיו"ר. בעבר אמר יקותיאל כי קלטורה קיבלה הצעות רכישה מרשימות שהחליטה לדחות ולצמוח אורגנית. על פי הערכות, קלטורה רווחית ולה הכנסות של 100־150 מיליון דולר בשנה.

 

 

 

 

סמנכ"ל שמוביל הנפקות

בשבועות האחרונים ביצעה החברה שינויים בשדרה הניהולית. ד"ר שי דוד, אחד המייסדים והשותפים, ששימש כסמנכ"ל בכיר למכירות ופיתוח עסקי, מונה לסמנכ"ל בכיר לחטיבת המדיה וטלקום. מיכל צור, נשיאה וסמנכ"לית בכירה לשיווק עד כה, עברה לכהן כסמנכ"לית בכירה לחטיבת העסקים וחינוך. 

 

המינוי שמבשר את ההנפקה הקרובה הוא של ירון גרמזי לסמנכ"ל הכספים הבכיר. גרמזי הוביל שש הנפקות בארה"ב וכמה עסקאות מיזוגים, כולן בחברות ישראליות כמו נס, פסעבה (Passave) ו־DSPG.

 

בנוסף קודם יחיעם שינדר לסמנכ"ל בכיר לתפעול ועידו ויזנברג לסמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי. אלה חוברים לערן איטם, שיישאר סמנכ"ל טכנולוגיה בכיר ולסמנכלית משאבי אנוש סיגל סרור. .

 

בקלטורה סירבו להגיב לידיעה. 

 

 

רון יקותיאל מנכ"ל קולטורה רון יקותיאל מנכ"ל קולטורה צילום: עמית שעל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x