$
שווקי חו"ל

פורסקאוט זינקה ב־16% אך לא חצתה את רף מיליארד הדולר

הזינוק במניית חברת הסייבר הישראלית ביום הראשון בנאסד"ק לא פיצה על האכזבה מההנפקה לפי שווי של 806 מיליון דולר בלבד אחרי הכסף. ההערכות המוקדמות דיברו על שווי שוק של כ־1.3 מיליארד דולר, בהתבסס על גיוס פרטי לפי שווי של כמיליארד דולר

דרור רייך 09:3129.10.17

פורסקאוט (Forscout) הישראלית הנפיקה בסוף השבוע את מניותיה בבורסת נאסד"ק (סימול FSCT), אך גרמה לאכזבה בשוק, שכן הצליחה לגייס רק כ־116 מיליון דולר, לפי שווי שוק של 806 מיליון דולר בלבד (אחרי הכסף). סכום זה רחוק מסבב הגיוס הפרטי שביצעה חברת הסייבר רק בינואר האחרון, ובו גייסה 76 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. 

המחיר בהנפקה 22 דולר

האכזבה נבעה מהעובדה ששווי השוק בהנפקה לא מתקרב למספר שעליו דובר בהערכות המוקדמות, כ־1.3 מיליארד דולר, וזאת בענף החם של אבטחת המידע. על פי דו"ח שהכינה חברת המחקר IVC על תעשיית הסייבר הישראלית, גייסו 78 חברות הפועלות בתחום בשנת 2015 סכום כולל של 540 מיליון דולר. נתון זה משקף עלייה של 20% לעומת שנת 2014. האקזיטים של חברות סייבר ישראליות ב־2015 הסתכמו ב־1.2 מיליארד דולר — זינוק של 40% לעומת 2014.

 

פורסקאוט הגדילה את מספר המניות המונפקות מ־4.8 מיליון מניות שתכננו בתחילה ל־5.28 מיליון מניות, ומחיר המניה עמד על 22 דולר. ביום המסחר הראשון (יום שישי האחרון) זינקה מניית החברה בכ־16% למחיר של 25.5 דולר, ושווי השוק של פורסקאוט עמד על 934 מיליון דולר. מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן, שהובילו את ההנפקה, זכאים לרכוש 792 אלף מניות של פורסקאוט במחיר ההנפקה, כך שהתמורה עשויה לגדול בכ־20 מיליון דולר נוספים.

 

חברת אבטחת המידע רשמה בשנת 2016 הכנסות של 167 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת 126 מיליון דולר ב־2015. ההפסד השנתי עמד אשתקד על 75 מיליון דולר, לעומת 27 מיליון דולר ב־2015. במחצית הראשונה מינואר 2017 רשמה פורסקאוט הכנסות של 90.6 מיליון דולר והפסד של 47.7 מיליון דולר. נכון לסוף יוני 2017 היא דיווחה על מכירות ליותר מ־2,500 לקוחות קצה ב־70 מדינות.

 

עם המחזיקים הגדולים במניית פורסקאוט נמנות קרן אמדיאוס קפיטל (19.6%), קרן Accel האמריקאית (15.2%), קרן ההון סיכון הישראלית פיטנגו (14%) ו־Meritech Capital Partners (13.4%).

 

המוצר מטעה תוקף ברשת

פורסקאוט מתמחה במערכות לבקרת הגישה של כלל המכשירים שמחוברים לרשת תקשורת ארגונית. החברה גם פועלת במגזר הבריאות ובתי החולים. המוצר שלה אינו מחליף פתרונות אבטחה קיימים ברשת, אלא מקשר ביניהם. הוא מתפקד כחמ"ל ומטעה תוקף שהצליח לחדור לרשת, באמצעות יצירת מסך עשן של נתונים. החברה מעריכה את גודל השוק שלה ב־8.6 מיליארד דולר.

 

פורסקאוט נוסדה בשנת 2000 בידי שלושה יזמים - פרופ' חזי ישורון מהפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת תל־אביב, המכהן כיו"ר החברה; עודד קומאי, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות; ודורון שקמוני. המשקיע הראשון בחברה היה בני ברגמן, שהשקיע 1.5 מיליון שקל בשנת 2000, כשברקע התפוצצות בועת ההייטק. פורסקאוט מעסיקה כיום יותר מ־800 עובדים, ובנובמבר האחרון הכריזה עליה פירמת רואי החשבון דלויט כעל אחת מ־500 החברות הצומחות במהירות בצפון אמריקה ב־2016.

כבר בדצמבר 2016 דווח כי החברה מתכוונת להנפיק לפי שווי של 1.2–1.3 מיליארד דולר. קודם לכן, בסוף 2013, היא שקלה הנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 400 מיליון דולר, ובאוגוסט 2015 שקלה להנפיק לפי שווי של חצי מיליארד דולר.

 

"כשפגשתי את פורסקאוט בשנת 2000 המוצר הקדים את זמנו", אמר רמי קאליש, שקרן פיטנגו בניהולו מושקעת בחברה, "אבל האמנתי במייסדים ובחזון שלהם, והובלתי את סבב ההשקעה הראשון בחברה".

 

מייסדי פורסקאוט והמשקיע מקרן פיטנגו ביום ההנפקה בניו יורק (מימין): דורון שקמוני, עודד קומאי, רמי קאליש (פיטנגו) וחזי ישורון מייסדי פורסקאוט והמשקיע מקרן פיטנגו ביום ההנפקה בניו יורק (מימין): דורון שקמוני, עודד קומאי, רמי קאליש (פיטנגו) וחזי ישורון צילום: פורסקאוט

בטל שלח
    לכל התגובות
    x