בורסת ת"א

ויקטוריה'ס סיקרט החזירה את תפרון להפסד ברבעון השני

חברת הטקסטיל הפסידה 700 אלף דולר לאחר רבעון ראשון רווחי, בעיקר בשל ירידת הדומיננטיות של רשת ההלבשה התחתונה, שאחראית ל־13% מהמכירות

ניר טל 07:5227.08.17

אחרי רבעון ראשון רווחי ואופטימיות זהירה חוזרת תפרון לטריטוריה המוכרת לה בשנים האחרונות ומסכמת את הרבעון השני בהפסד של 700 אלף דולר. זאת לעומת רווח נקי של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל — אחד משלושת הרבעונים הרווחיים של תפרון בחמש השנים האחרונות. 

חברת הטקסטיל, שבשליטת משפחת ליברמן הקנדית (60%), הציגה ירידה של 17.5% בהכנסות ונמשך הדימום במגזר המותגים. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב־32 מיליון דולר לעומת 39 מיליון דולר ברבעון המקביל. את הירידה מסבירים בתפרון ב"התנקזות חריגה מאוד של מכירות ברבעון המקביל" על ידי לקוח מהותי, והכוונה היא לרשת וולמארט, שאחראית ל־47% ממכירות הקבוצה.

 

מגזר המותגים הסב לתפרון הפסד של 3.5 מיליון דולר על מחזור של 10 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.5 מיליון דולר על 11.5 ממיליון דולר ברבעון המקביל. במסגרת מגזר זה מייצרת החברה, בעיקר בישראל ובירדן, ומשווקת מוצרי הלבשה תחתונה וספורט למותגים עולמיים. בחברה תולים את ההפסד בשינוי תמהיל המוצרים ובהתחזקות השקל מול הדולר. תוצאות המגזר הזה הושפעו בשנים האחרונות מהירידה בדומיננטיות של רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, שעדיין אחראית לכ־13% מכלל ההכנסות. במגזר הקמעונאות רשמה תפרון רווח תפעולי של 3.5 מיליון דולר, ירידה של 26% לעומת רווח תפעולי של 4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

ברבעון השני התמנה למנכ"ל בן ליברמן, מבעלי השליטה בחברה, לאחר שכיהן כמ"מ מאז עזיבתו של גיל שמעון לדלתא. בסיכום הרבעון היו בקופת תפרון 1.2 מיליון דולר. מתחילת השנה ירדה מניית החברה, המאופיינת במחזורי מסחר דלילים, ב־16% ועתה היא נסחרת לפי שווי של 63 מיליון שקל.

 

 

מפעל תפרון מפעל תפרון צילום: דורון גולן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x