שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

מייסד ומנכ"ל מטומי נדחק החוצה מהחברה

קרן ברוש הפכה בעלת עניין במטומי בספטמבר ומאז נקטה קו אגרסיבי נגד עופר דרוקר. בצל מעבר להפסד וצניחת המניה דרוקר יפנה את כיסאו בקרוב, ככל הנראה לטובת סמנכ"ל הכספים שגיא נירי

גולן חזני 07:0404.04.17

מייסד ומנכ"ל חברת מטומי עופר דרוקר צפוי לסיים בקרוב את תפקידו. ל"כלכליסט" נודע כי בין בעלי המניות הגדולים ודירקטוריון החברה לבין דרוקר הושגו הבנות שלפיהן דרוקר ייפרד מכיסאו ובמקומו, ככל הנראה, ימונה סמנכ"ל הכספים שגיא נירי לעמוד בראש חברת הפרסום המקוון.

 

היוזמה לעזיבה הגיעה מבעלי המניות של החברה, המיוצגים גם בדירקטוריון. בקרן ברוש, שהפכה בעלת עניין במטומי בספטמבר האחרון לאחר שהגדילה אחזקתה ל־7%, נקטו מהרגע הראשון קו אקטיבי שתקף את המנכ"ל ויצא נגד תפקודו. קרן הגידור המנוהלת על ידי אמיר אפרתי הפיצה דו"ח לגופים המוסדיים שבו טענה כי למטומי אין כיוון אסטרטגי, ניהול ראוי או נטילת אחריות מצד המנהלים.

 

דרוקר הכריז: אעזוב אם בעלי המניות ידרשו

מטומי סובלת מהמעבר של שוק הפרסום הדיגיטלי לפרסום בווידיאו ובמובייל, וקרן ברוש, הנשלטת על ידי גיל דויטש ורוני בירם, לוחצת לשנות את מוקד פעילותה. בעלי מניות אחרים, שבתחילה התנגדו לצעדים של הקרן, הצטרפו אליה בהמשך.

 

אילן שילוח, שבעבר החזיק בשליש ממניות החברה ושימש כיו"ר והיום מחזיק בכ־11% מהמניות, תמך מלכתחילה בצעדים של ברוש. לאחרונה, קרן ויולה צמיחה, שרכשה עם שילוח 22% מהמניות, החלה לתמוך בשינוי שהובילה ברוש. זאת על רקע ההפסדים שנחלה מטומי.

 

עופר דרוקר מנכ"ל מטומי עופר דרוקר מנכ"ל מטומי

 

בעקבות כניסתה של ברוש ונוכח גישתה כלפיו התראיין דרוקר בנובמבר האחרון ואמר כי אם בעלי המניות ידרשו ממנו במפורש — הוא יעזוב. נראה שהסיטואציה הביאה אותו לכך מהר מהצפוי: מטומי דיווחה לפני כשבועיים על הפסד של 6.3 מיליון דולר בשנת 2016, לאחר שסיימה את 2015 ברווח של 2.3 מיליון דולר.

העזיבה מתעכבת משום שבחברה שוקדים בימים אלה על תוכנית פעולה עתידית. לאחר שזו תושלם, צפויה ההכרזה על השינוי בצמרת. דרוקר מחזיק היום בכ־3.5% ממניות החברה. בקרן ויולה צמיחה סירבו להגיב.

 

מאז ההנפקה בתל אביב ירדה המניה ב־20%

דרוקר (52), שהקים את מטומי בשנת 2006, לקח חלק בהקמת חברת הפרסום המקוון Ybrant וכיהן בה כסמנכ"ל וכנשיא. ב־2004 פרש ובמשך שנה וחצי עבד בחברה אמריקאית בתחום, ואז הקים יחד עם עדי אורזל וכפיר מויאל את אקסטנד מדיה, שהיוותה את הבסיס למטומי.

 

מטומי מעסיקה 450 עובדים, מתוכם 220 בישראל. היא הונפקה בבורסת לונדון ביולי 2014 כשגייסה 70 מיליון דולר לפי שווי של כ־350 מיליון דולר (אחרי הכסף) ונכנסה לבורסה.

 

הגיוס אפשר למטומי לבצע רכישות של חברות בתחום. באפריל 2014 נרכשה Avenlo, המתמחה בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני. לאחר מכן הוגדלה האחזקה בחברת טים אינטרנט הגרמנית ל־70%. כמו כן נרכשו מובפוקס (MobFox), העוסקת בפרסום באמצעות מובייל, ואופטימטיק (Optimatic) האמריקאית, העוסקת בפרסום וידיאו.

 

במקביל נכנסה ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס לאחזקה במטומי. זו רכשה כרבע ממניות החברה, 10% מהן משילוח, תמורת כ־81 מיליון דולר.

בתחילת 2015 פרסמה מטומי אזהרת רווח, ועל רקע שינויים בתעשייה, נגררה מנייתה לנפילות. מאז הנפקתה בלונדון היא צנחה ב־56%. בפברואר 2016 נרשמה החברה למסחר גם בתל אביב. מאז ירדה המניה ב־20% וכיום נסחרת לפי שווי של 439 מיליון שקל.

 

מדרוקר לא התקבלה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x