$
שווקי חו"ל

טראמפ מבסוט: "פורד תדווח על השקעות גדולות במפעלים במישיגן - משרות!"

הנשיא שוב מצייץ על חברה ציבורית אמריקאית ומשפיע על שער המניה: פורד עולה ב-1% בטרום לאחר שהנשיא עדכן כי החברה תדווח על השקעה מהותית במפעלים: "יצרניות המכוניות חוזרות לארה"ב", צייץ הנשיא

מיקי גרינפלד 14:2328.03.17

ושוב הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ מצייץ על חברה ציבורית אמריקאית ומשפיע על התנועה במניה - במקרה הזה ההשפעה חיובית. הפעם טראמפ בוחר לספר לעוקביו על התפתחות מהותית בפורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב.  

על פי ציוץ של הנשיא, פורד צפויה לצאת במהלך היום עם הכרזה "גדולה", על השקעה משמעותית בשלושה מפעלים שלה במישיגן. הציוץ מסתיים ב"יצרניות המכוניות חוזרות לארה"ב. משרות! משרות! משרות!". מניית פורד מגיבה בעלייה של 1% בטרום מסחר בארה"ב.

 

 

פורד היא כאמור לא החברה הראשונה שזוכה לטיפול מצד הנשיא, שבעבר שלח ציוצים ביקורתיים כלפי כמה מהחברות המובילות בארה"ב. אחת הראשונות להיפגע מציוץ של טראמפ לאחר נצחונו בבחירות היתה בואינג, כאשר בתחילת דצמבר העביר הנשיא ביקורת על מחירו של האייר פורס 1 החדש. "בואינג בונה מטוס אייר פורס וון חדש לנשיאים הבאים, אך העלויות יצאו משליטה והן מעל 4 מיליארד דולר. בטלו את ההזמנה!" צייץ טראמפ במדיה החביבה עליו.

 

בסוף דצמבר תקף את המתחרה של בואינג (בחלק מהפעילות), לוקהיד מרטין: "בהתחשב בעלויות העצומות של ה-F35 (המיוצר על ידי לוקהיד מרטין והחריגות שלו מהתקציב, ביקשתי מבואינג לתת הצעת מחיר עבור מטוס ה-F/A18 סופר הורנט השווה לו בביצועיו".

 

הנשיא התייחס כמה וכמה פעמים לתעשיית המכוניות, וממש זמן קצר לאחר בחירתו טען כי מפעל של פורד לא הועבר ממקומו בקנטקי בזכותו. בשני פוסטים שהעלה בחשבון הטוויטר שלו בנובמבר האחרון אמר טראמפ כי עבד לצד יו"ר "פורד מוטור" ביל פורד ג'וניור, כדי להותיר את המפעל בקנטקי ולמנוע את העברתו למקסיקו. בפוסט הראשון נאמר: "זה עתה קיבלתי טלפון מחברי ביל פורד, יו"ר פורד, שהודיע לי כי הוא מתכוון להותיר את מפעל פורד בקנטקי ולא להעבירו למקסיקו". בפוסט השני הוסיף: "עבדתי קשה לצדו של ביל פורד כדי לשמור את מפעל לינקולן בקנטקי. אני חייב זאת למדינת קנטקי האדירה על האמון שהביעו בי!".

 

לחברת "פורד" שני מפעלים בלואיסוויל, קנטקי, המייצרים את רכבי הלינקולן ולמרות הודעת הנשיא, אף לא אחד מהן אמור היה להיסגר. בספטמבר אמר מנכ"ל פורד, מארק פילדס, שפעילות הייצור של הרכבים הקטנים תועבר ממישיגן למקסיקו כדי לצמצם בעלויות החברה. המפעל במישיגן ימשיך לפעול, אולם יעבור לייצור רכבים בינוניים, טנדרים ורכבי SUV רווחיים יותר.

 

חברת ג'נרל מוטורס זכתה למתקפה חריפה, על ייצור המכוניות האמריקאיות במכסיקו (טענה שהיא הכחישה): "ג'נרל מוטורס שולחת מכוניות שברולט קרוז המיוצרות במקסיקו לסוחרי הרכב האמריקאים מבלי לשלם מס על מעבר הגבול. או שתייצרו בארה"ב או שתשלמו בגדול את המס בגבול", צייץ טראמפ בתחילת ינואר.

 

ג'נרל מוטורס מיהרה כאמור להגיב לציוץ התקיף, וטענה כי הרוב הגדול של דגם הקרוז המדובר של שברולט מיוצר בתוך גבולות ארה"ב: "כל דגמי הסדאן של שברולט קרוז הנמכרות בארה"ב מיוצרות ומפעל בלורדסטאון אוהיו", נאמר בהצהרת החברה.

 

החברה הבהירה כי במפעלים במקסיקו מיוצרים דגמי האצ'בק המיועדים כמעט כולם לשוק הגלובאלי, למעט מספר קטן של מכוניות המיועד לשוק האמריקאי (הסדאן הוא הדגם המשפחתי בעל 4 הדלתות, מול המשפחתית מדגם ההאצ'בק, שהיא בעלת 5 דלתות). ג'נרל מוטורס לא סיפקה נתונים על מספר המכוניות המיוצר במפעל במקסיקו ומיועד לשוק האמריקאי .

 

מפעל פורד בארה"ב מפעל פורד בארה"ב צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x