בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

מטרו הולכת להנפקה בת"א לפי שווי של 400 מיליון שקל

יבואנית מותגי האופנועים סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה - בבעלות חן למדן, גדי אבירם וקרסו מוטורס - החלה בהכנת תשקיף לגיוס של 125 מיליון שקל. החברה מייעדת את כספי הגיוס להשקעה באתרי לוגיסטיקה שלה

גולן חזני 06:5109.03.17

ההתעוררות בתחום ההנפקות הראשוניות בבורסת תל אביב נמשכת. ל"כלכליסט" נודע כי יבואנית האופנועים מטרו מוטור החלה בהכנת תשקיף ובמקביל בהליך לבחירת חתמים לגיוס של 125 מיליון שקל בהנפקת מניות. ההנפקה צפויה להתקיים לפי שווי גבוה לחברה של 400 מיליון שקל לפני הכסף, שמשקף מכפיל של 17 על הרווח הצפוי ב־2017. המטרה היא לגייס 125–100 מיליון שקל לתוך החברה, לצורך השקעה באתרי לוגיסטיקה.

 

 

הנהלת מטרו מוטור קיימה פגישות עם לאומי פרטנרס, פועלים אי.בי.אי חיתום ודיסקונט חיתום, במטרה לקדם את הגיוס. את התשקיף מכין משרד עו"ד ישראל שמעונוב ואמיר ברטוב.

 

שיעור המשתמשים ברכב דו־גלגלי בישראל נמוך

 

מטרו מוטור היא יבואנית מותגים בולטים בישראל בתחום האופנועים — סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה. החברה נמצאת בבעלות משולשת בחלקים שווים: גדי אבירם, המכהן כמנכ"ל; חן למדן, בעל השליטה בחברת השילוח אוריין ומי שמתמודד בימים אלה לצד אלונה בר און על רכישת עיתון "גלובס"; והחברה הציבורית קרסו מוטורס — יבואנית המכוניות רנו וניסאן שבבעלות המשפחות קרסו, דנון, מזרחי וחושן. קרסו מוטורס נסחרת בתל אביב לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל.

 

חן למדן חן למדן

 

היציאה להנפקה באה בעקבות עלייה במכירות החברה בחודשים האחרונים. זו מיוחסת בעיקר לעומסי התנועה הגוברים והולכים בגוש דן, ובעיקר בתל אביב, והפיילוט המוצלח שמאפשר לאופנועים לנסוע בחלק מנתיבי התחבורה הציבוריים. בישראל משתמשים רק 21 איש מתוך 1,000 בכלי רכב דו־גלגליים — נתון נמוך לעומת מדינות עם אקלים דומה — ומדי שנה נמכרים כ־17.5 אלף כלי רכב דו־גלגליים. מחיר ממוצע של דו־גלגלי עומד על כ־20 אלף שקל. החברה כבר עשתה ב־2008 צעדים בשוק ההון בניסיון להנפיק, אולם ויתרה על כך על רקע התנגדות של אחד הספקים שלה. אבירם הוא המייסד של מטרו מוטור והוותיק בין השותפים. למדן השקיע בחברה בשנת 2007, לפי שווי חברה מוערך של 20–30 מיליון שקל בלבד. באוגוסט 2007 רכשה קרן פימי בניהולו של ישי דוידי כ־33% ממניות מטרו מוטור תמורת כ־40 מיליון שקל מאבירם ולמדן, בהשקעה ששיקפה אז לחברה שווי של כ־90 מיליון שקל. קרן פימי מכרה את המניות בשנת 2011 לקרסו תמורת 70 מיליון שקל ולפי שווי חברה של כ־200 מיליון שקל.

 

 צילום: בלומברג

 

מרכזי מכירות ופעילות גם במזרח אירופה

 

היקף המכירות של מטרו הפרטית ב־2016 מוערך ב־350–400 מיליון שקל, ומדובר בחברה רווחית. בעוד ב־2015–2016 עמדו רווחיה על 15–18 מיליון שקל בשנה, הרי שעל פי הערכות היא נהנתה מרבעון ראשון מצוין ב־2017 עם רווחים של יותר מ־6 מיליון שקל. בהתחשב בכך שמדובר ברבעון חלש יחסית, עשוי הרווח הכולל השנה להגיע ל־25 מיליון שקל.

 

למטרו מרכז לוגיסטי בגלילות ומרכזי מכירות ושירות בתל אביב ובכפר סבא. החברה מחזיקה במרכז פעילות במזרח אירופה, ובבעלותה גם סוכנויות למכירת כלי רכב דו־גלגליים בפולין. בנוסף מייבאת מטרו מוטור את המלגזות של חברת קלארק, ובשנה שעברה רכשה את הפעילות השיווקית של אפיקים רכב חשמלי, המייצרת קלנועיות לאוכלוסייה המבוגרת.

 

ההתעוררות בשוק ההנפקות הראשוניות בתל אביב כוללת גם את יצרנית המל"טים אירונאוטיקס ואת חברת מועדוני הכושר הולמס פלייס שנערכות להנפקה. זאת לאחר שקרן פימי ביצעה הנפקות בהצעות מכר מוצלחות של החברות אוברסיז ונובולוג.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x