$
שווקי חו"ל

אקסטל חותכת מחירים על מנת למכור את דירות היוקרה בניו יורק

על פי דוח המכירות שפרסמה החברה של גארי בארנט, מחירי הדירות במגדל היוקרה ONE 57 ירדו ב-25% בממוצע מאז 2014. במגדל סקוור מנהטן מכרה אקסטל בעיקר את הדירות הזולות בפרויקט

אורן פרוינד 16:5302.03.17

שוק דירות היוקרה של ניו יורק עדיין סובל מביקוש נמוך - ומכירת דירות יוקרה במנהטן דורשת התגמשות במחיר. דוח המכירות של אקסטל ממחיש את תמונת המצב הנוכחית. חברת אקסטל של גארי בארנט, שגייסה 1.65 מיליארד שקל מכספי הפנסיה הישראלים, פרסמה היום את דו"ח המכירות שלה לשניים מהפרויקטים המרכזיים שהיא מחזיקה במנהטן.  

במגדל דירות היוקרה ONE 57 שבנייתו הושלמה בעלות של 1.6 מיליארד דולר, נמכרו עד כה 12 דירות בהיקף של 169 מיליון דולר במחיר ממוצע לר"ר (רגל רבוע) של 4,817 דולר (מחיר ממוצע של 14 מיליון דולר). מדובר במחירים נמוכים יותר ממה שמכרה אקסטל בעבר.

 

כך למשל, בשנת 2014 היא מכרה את הדירות שלה במחיר ממוצע של 6,437 דולר לר"ר, בשנת 2015 המחיר הממוצע ירד כבר ל-5,865 דולר לר"ר וברבעון השלישי של 2016 הוא עמד על 4,666 דולר לר"ר. כלומר משנת 2014 ועד היום המחיר הממוצע נחתך ב-25%. מגדל ONE 57 כולל 94 יחידות אולטרה יוקרתיות ו-38 יחידות נוספות. המגדל מוחזק בידי אקסטל בשיעור חלקי (12%) .

 

פרויקט נוסף של אקסטל הוא פרויקט הדירות Square Manhattan, One שנבנה בסמוך לגשר ברוקלין בניו יורק ונמצא בקומה ה-30 מתוך 80 שלו. אקסטל דיווחה כי עד למועד זה היא מכרה 100 דירות בהיקף מצטבר של 190 מיליון דולר - מה שמלמד שהדירות שנמכרו הן במחיר ממוצע של 1.9 מיליון דולר, כלומר הדירות הזולות בפרויקט. המכירות נעשו במחיר ממוצע של 2,130 דולר.

 

בדוח המכירות האחרון שפרסמה אקסטל בספטמבר 2016 היא דיווחה על מכירה של 60 דירות, ומכאן היא מכרה בחצי שנה האחרונה 40 דירות. לפיכך, קצב המכירות נחלש. המגדל כולל 815 דירות יוקרה למכירה, כך שהדרך של אקסטל למכירת הדירות עדיין ארוכה מאד.

 

הכנס של סקוור מנהטן וולן עמד בלב מצוקת הנזילות של אקסטל בשנת 2016, כאשר במשך שנה היא ניסתה להשיג לו הלוואת בנייה עיקרית שתאפשר את את בנייתו. ההערכות בשוק היו שאקסטל תתקשה להשיג לנכס הזה הלוואת בנייה, לנוכח הירידה החזקה בביקושים לדירות יוקרה בניו יורק והעובדה שהבנקים האמריקאים סגרו את הברז בשנים האחרונות לפרויקטים של נדל"ן. ואולם, אחרי מספר דחיות הצליח לבסוף בארנט כנגד כל הסיכויים להשיג בספטמבר 2016 הלוואת בנייה של 550 מיליון דולר לפרויקט.

 

 

גארי בארנט גארי בארנט צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x