$
בורסת ת"א

רבעון שני חלש לצים: עברה להפסד של 74 מיליון דולר, ההכנסות התכווצו ב-20%

חברת הספנות פרסמה את דוחות הרבעון באיחור בשל המו"מ על הסדר עם הנושים. הההכנסה הממוצעת להובלת מכולה ירדה בכ-25% והכנסות החברה הצטמקו ל-612 מיליון דולר; הגירעון בהון מתקרב ל-63 מיליון דולר

רעות שפיגלמן 17:0302.10.16

אחרי שדחתה את פרסום הדוחות הרבעוניים בחודש ימים בשל מו"מ להסדר שניהלה מול הנושים, פירסמה היום (א') חברת הספנות צים את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני. צים מסכמת רבעון חלש מאוד, עם הפסד נקי של 74.6 מיליון דולר ועם גירעון בהון בהיקף של כמעט 63 מיליון דולר.

 

הכנסות החברה הסתכמו בכ-612 מיליון דולר - ירידה של 20%. כבר במהלך הרבעון הראשון של השנה, שבו חזרה צים להפסיד ניתן היה להבחין בהתכווצותו של ההון שבמהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה איבד כ-60 מיליון דולר, ועמד בתום הרבעון הראשון על 18.3 מיליון דולר. ההפסד ברבעון השני הביא לגירעון בהון.

 

צים, בניהולו של רפי דניאלי שהודיע על פרישתו בתחילת שנה זו, אמנם הצליחה במהלך הרבעון - כמו גם במהלך המחצית הראשונה כולה - להגדיל את המכולות (ה-TEU's) שהובילה, אך הירידה הניכרת במחיר הממוצע למכולה (ל-TEU) לא הצליחה להביא לידי ביטוי את העלייה בהיקף ההובלה. כך, במהלך הרבעון השני הובילה צים 617 אלף מכולות לעומת 577 אלף מכולות ברבעון המקביל בשנה שעברה, אך ההכנסה הממוצעת למכולה עמדה על 866 דולר - ירידה של 24.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה כולה הובילה צים 1.194 מיליון מכולות לעומת 1.137 מיליון מכולות במחצית המקבילה בשנת 2015, והמחיר הממוצע למכולה עמד על 903 דולר, המשקף ירידה של 24.8%.

עידן עופר עידן עופר צילום: בלומברג

 

על רקע הירידה בהיקף ההכנסות, לצד ההוצאות הקבועות בענף התובלה שסובל באופן מובנה מקושי לצמצם את הוצאותיו בצורה הולמת בתקופות קשות, סיכמה צים את הרבעון השני השנה עם הפסד גולמי של 11.6 מיליון דולר, לעומת רווח של 77 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. את המחצית כולה מסכמת צים עם הפסד גולמי של מעל מיליון דולר.

 

ההפסד לבעלי המניות הסתכם כאמור ב- 74.6 מיליון דולר לעומת רוח של 10.3 מיליון דולר ברבעון השני המקביל, ואת המחצית הראשונה כולה מסכמת צים עם הפסד של 132.5 מיליון דולר לבעלי המניות לעומת רווח נקי של 20.9 מיליון דולר אשתקד.

 

צים, השייכת לחברת האחזקות קנון הולדינגס של עידן עופר, עוברת שנים לא פשוטות שחווה ענף הספנות העולמי כולו. הסביבה העסקית מאופיינת בעודף היצע של נפח הובלה לצד ירידה בקצב צמיחת הביקושים. מדד שנגחאי למחירי ההובלה הימיים (SCFI) ירד לשפל ברבעון הראשון השנה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x