$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

טראקס רוצה להנפיק בת"א לפי שווי של 800 מיליון שקל

טראקס טכנולוג'י הישראלית־סינגפורית, שפיתחה כלי לניהול מדפים בחנויות באמצעות עיבוד תמונה מסמארטפונים, נערכת לגיוס של 200 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017. הגיוס עשוי לכלול גם הצעת מכר מצד חלק מבעלי המניות

גולן חזני 07:1107.09.16

טראקס טכנולוג'י (Trax Technology) נערכת להנפקה מניות בבורסה בתל אביב ברבעון הראשון של 2017 לפי שווי של 800 מיליון שקל לפני הכסף, כך נודע ל"כלכליסט". הגיוס מתוכנן לעמוד על 200 מיליון שקל ועשוי לכלול גם הצעת מכר מצד חלק מבעלי המניות.

טראקס פיתחה טכנולוגיה לניהול מלאי בחנויות באמצעות ניתוח ועיבוד תמונות ממכשירי סמארטפון וטאבלט. החברה היא ישראלית־סינגפורית ולה מרכז עסקי בסינגפור ומרכז פיתוח בתל אביב. טראקס שקלה הנפקה בסינגפור אולם בחרה בבורסה הישראלית, בין היתר משום שאם תצליח לגייס את הסכום המתוכנן, שווייה צפוי להגיע למיליארד שקל, מה שיאפשר לה כניסה למדד ת"א־100 ודינמיות במסחר במניה. בעבר אמרו מייסדי החברה כי היא מאוגדת בסינגפור משום שמיסוי החברות שם הוא מהנמוכים בעולם ומס רווחי הון על בעלי המניות הוא אפס.

 

חברת שלנו גרופ, שעוסקת אף היא בשירותים מקוונים ובאפליקציות מובייל, שלא רשמה עד היום הכנסות ושבדו"חותיה מופיעה הערת עסק חי — מנסה להנפיק לפי שווי 700 מיליון שקל. לעומתה, טראקס מציגה מכירות זה שלוש שנים, וב־2016 הן צפויות לעמוד על 16 מיליון דולר, לאחר שב־2015 הסתכמו ב־5.3 מיליון דולר. נראה כי החברה תסיים את 2016 בהפסד, אבל צפויה להתחיל להרוויח ב־2017. על פי מודל המכירות של טראקס, כל לקוח משלם דמי שימוש חודשיים או שנתיים. בסוף דצמבר יהיו לה חוזים המשקפים מכירות של 24 מיליון דולר. תחזיתה ל־2017 היא מכירות של 38 מיליון דולר.

 

גייסה 78 מיליון דולר

 

טראקס גייסה עד היום 78 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס. באוגוסט 2013 גייסה החברה 6.6 מיליון דולר מהקרן הסינגפורית ברודפיק מאסטרס (BroadPeak Masters).

 

בדצמבר 2014 גייסה טראקס 15 מיליון דולר בסבב ששיקף לה שווי של 95 מיליון דולר (לפני הכסף) ונערך בהשתתפות בעלי המניות הקיימים שלה. במהלך זה החברה גייסה גם 44 עובדים לפיתוח, ניהול פרויקטים ומכירות.

 

 צילום: שאול גולן

 

הגיוס האחרון ביוני 2016 עמד על 40 מיליון דולר לפי שווי של 180 מיליון דולר, והיה גיוס הקודם להנפקה ראשונית (IPO PRE). גיוס זה נועד לסייע לחדירה לשוק האמריקאי, ונראה שגם כספי הגיוס המתוכנן כעת מיועדים למטרה זאת.

 

רשימת המשקיעים בטראקס די אנונימית ומונה בעיקר יזמי הייטק. החברה נוסדה ב־2010 על ידי המנכ"ל יואל בר־אל, שחי בסינגפור, המנהל המסחרי הראשי דרור פלדהיים, טמרה מיניק־סקוקאלו, וינצנזו סיומו ופיליפ פורנייר. המייסדים מחזיקים ב־46%, הקרן מסינגפור ב־43%, גופים מוסדיים ב־6% והעובדים ב־5%.

 

רכישת מודיעין תחרותי

 

הטכנולוגיה של טראקס מאפשרת לקמעונאים לקבל מידע בזמן אמת על המדף שלהם ברשת השיווק. המידע נאסף ממצלמות סמארטפונים וטאבלט, ואז מעובד בענן. הטכנולוגיה מזהה את המוצרים ואת מיקומם ומייצרת דו"חות תאימות מול צפי, כחלופה לספירה ומיפוי פיזיים. לקוחותיה המרכזיים הם תאגידים גדולים, בהם קוקה־קולה, נסטלה, פפסיקו, וולמארט, לוואצה, הייניקן, לוריאל, קולגייט ותנובה.

 

טראקס מעסיקה 220 עובדים בעולם, 130 מהם במרכז הפיתוח בתל אביב. היא פועלת באמצעות שש חברות־בנות ו־12 משרדים ברחבי העולם. יש לה כ־200 לקוחות ב־40 מדינות, עם 500–2,000 חנויות בכל מדינה. הנתונים שאוספת החברה הם הנכס הגדול ביותר שלה, שכן היא מסוגלת לספק ללקוחות גם מודיעין על המתחרים.

בחברה טוענים כי התוכנה מסייעת ללקוחות לקבל החלטות טובות יותר ובכך להגדיל את נתח שוק. על פי המצגות לגופים המוסדיים בימים האחרונים, חברות שהשתמשו בתוכנה של טראקס רשמו עלייה של כ־15% במכירות.

 

בין היתר החברה בודקת אם מדפי התצוגה ברשתות עונים על ההסכמים המסחריים בין יצרניות, דוגמת קוקה־קולה ותנובה, לבין המשווקים, כמו וולמארט ושופרסל. בהסכמים כאלה נקבעים תנאי סף של מיקום ונוכחות במדפים.

 

הסיכון בהשקעה בחברה כמו טראקס, שמוגנת כיום תחת שבעה פטנטים, טמון באפשרות שחברות נוספות יפתחו תוכנה דומה לשלה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x