$
שווקי חו"ל

טוויטר: מספר המשתמשים עלה ב-3% בלבד לעומת הרבעון המקביל

עמד על 313 מיליון ברבעון השני של 2016; החברה החמיצה את תחזית ההכנסות אך רשמה רווח גדול מהצפוי

נמרוד צוק 23:5726.07.16

דו"ח רבעוני שגרתי למדי ומעורב לטוויטר, שפרסמה הלילה (ג') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של 2016: החברה החמיצה את תחזיות האנליסטים עם הכנסה של 602 מיליון דולר, רשמה רווח גדול מהצפוי של 13 סנטים למניה והציגה מספר משתמשים חודשי גדול מעט יותר מהתחזית שעמד על 313 מיליון משתמשים. מניית החברה צנחה ב-8% במסחר המאוחר.

 

 

 

תחזיות האנליסטים צפו כי החברה תסיים את הרבעון עם הכנסות של 607 מיליון דולר, רווח של 10 סנט למניה ו-312.1 מיליון משתמשים. בדומה למצב ברבעונים הקודמים, הקיפאון במספר המשתמשים (שצמח ב-3% בלבד לעומת הרבעון המקביל ב-2015) הוא הנתון העיקרי שמעורר חששות בקרב בעלי המניות ואחראי לירידה בערך המניה.

 

ההכנסות הרבעוניות משקפות צמיחה של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2015, מתוכן צמחו ההכנסות מפרסום ב-18%. הגידול המהיר ביותר היה בהכנסות בשווקים שמחוץ לארה"ב, שצמחו ב-33% והסתכמו ב-241 מיליון דולר, לעומת ההכנסות מהשוק האמריקאי שצמחו ב-12% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-361 מיליון דולר.

 

מרבית המהלכים המשמעותיים שהחברה ביצעה במהלך הרבעון נסבו סביב שידורי וידאו חיים: החברה חתמה על חוזים עם ליגות ה-NFL וה-NBA לשידור חלק ממשחקי העונה ותכנים נלווים, והעבירה שידורים חיים מהוועידות של המפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית, בהן הוצגו המועמדויות של דונלד טראמפ והילרי קלינטון במרוץ לנשיאות. בנוסף היא הודיעה כי תאפשר פרסום סרטונים באורך של עד 140 שניות, רכשה את חברת מג'יק פוני והשקיעה 70 מיליון דולר בסאונדקלאוד.

 

 

 

בצד הפחות חיובי, החברה סבלה לאחרונה ממגיפה של פריצות לחשבונות טוויטר של סלבס ודמויות ציבוריות (בהן גם מנכ"ל החברה ג'ק דורסי, בתקרית מביכה במיוחד עבורה) ומגל עזיבות בכירים באפליקציית הוידאו Vine, בעקבות צניחה חדה במספר המשתמשים ושינויי הנהלה.

 

 צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x