שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פסגת ת"א 100

ארז ויגודמן: "החזון של טבע - לגעת כל יום במאות מיליוני אנשים בכל העולם"

מנכ"ל טבע אמר בכנס פסגת ת"א 100 של כלכליסט כי ענקית התרופות עברה ב-2016 להתקפה, "גם על ידי רכישות של תרופות וגם רכישות של טכנולוגיה, כמו גם כניסה למקסיקו ויפן בעיקר בתחום הגנרי"

דרור רייך 16:4526.07.16

"בימים הסוערים נתחיל במשהו משעשע – לקח 28 שנים להגיע לרדיו ל-50 מיליון משתמשים, לטלוויזיה 13 שנים, לווקמן 4 שנים לאינטרנט 3 שנים, לפייסבוק שנה אחת, לטוויטר 3 חודשים לאנגרי בירדס 35 ימים ופוקימון 5 ימים", כך פתח  מנכ"ל טבע ארז ויגודמן, את נאומו בכנס פסגת ת"א 100 של כלכליסט.  

"מאז 1950 העולם במונחים של תוצר גולמי לנפש, עולה בשיעורים חסרי תקדים. אבל העולם הופך להיות גם יותר מבוגר וזקן, הגידול בכוח העבודה הולך ויורד, יש לחץ על הפריון הגלובלי שהוא זה ששומר על קצב הצמיחה של העולם".

 

"ההשפעה על עולם העסקים של הכוחות הללו היא עצומה, ומי המנצחים? השחקנים שמצליחים לרכוב על הגל הדיגיטלי בעיקר מדינות המתפתות. אבל הדבר החשוב ביותר הוא להמציא עתיד חדש בעולם שמשתנה כל הזמן.

 


 

"היכולת לנהל בצורה בלתי פוסקת בין מה שקיים למה שעדין לא קיים והיכולת להתמקד באופן שמניע את הארגון מבפנים הוא המפתח. המנצחים החדשים הם האנשים והארגונים שמגלים חדשנות שהיא מעבר למוצר ומעבר לטכנולוגיה – כלומר מודלים עסקיים חדשים ששינו את כללי המשחק בתחומים בהם הם פעלים.

 

"המנצחים החדשים צריכים לשלוח סנסורים בכל מקום בעולם ולתקף את האסטרטגיה והכיוון של הארגון כל הזמן – והכי חשוב להסתכל למציאות בעיניים ולהיות צנועים. במהירות הגובה שאתה נע ההבדל בין הצלחה לכישלון הוא דק מאוד. ניצחון של אתמול מוגבל על ציר הזמן. הכל מתחיל ונגמר באנשים.

 

ארז ויגודמן, מנכ״ל טבע, בכנס פסגת ת"א 100 ארז ויגודמן, מנכ״ל טבע, בכנס פסגת ת"א 100 צילום: צביקה טישלר

 

"כללי המשחק משתנים גם בתחום הפארמה – העולם נהיה יותר זקן וחולה הדרישה של חברות הביטוח והגופים הגדולים בתחום הוא גם לאיכות וגם למחיר נמוך – גם המציאות ואפשרות לנתח יותר ויותר נתונים משנים את עולם הפארמה. גם הצורך לתת מענה למחלות חשוכות מרפה הוא חלק מההתפתחות והחולים צורכים יותר ויותר מידע בעיקר באינטרנט והופכים ליותר צרכנים ופחות מטופלים. התחרות שמתעצמת בענף היא כל כך גדולה ויש תמיד הזדמנויות ענקיות".

 

 

 

"לגבי האסטרטגיה של טבע ב-2014 חיזקנו את התשתיות בשוק העיקר בשוק הגינריקה האטרקטיבי שמגלגל מעל 200 מיליארד דולר בשנה. עשינו זאת דרך תוכנית התייעלות וחיזוק התחרותיות. ב-2015 הגנו על הפטנטים שלנו – בעיקר הקופקסון וב-2016 עברנו להתקפה, גם על ידי רכישות של תרופות וגם רכישות של טכנולוגיה, כמו גם כניסה למקסיקו ויפן בעיקר בתחום הגינרי", סיכם ויגודמן. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x