$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

ישראייר פרעה 13 מיליון דולר מהלוואה שנטלה מבנק לאומי

הפירעון נעשה במסגרת פריסה מחדש של ההלוואה, שהיקפה עומד כעת על 37 מיליון דולר. פריסת החוב תחסוך לחברת התעופה 5 מיליון שקל בשנה

גולן חזני 07:5616.05.16

חברת התעופה ישראייר פרעה בסוף השבוע 13 מיליון דולר נוספים מהלוואה שנטלה מבנק לאומי והקדימה בכך את לוחות הזמנים שנקבעו בהסכם עם הבנק, כך נודע ל"כלכליסט".

 

במהלך 2015 פרעה ישראייר, המנוהלת על ידי אורי סירקיס, 10 מיליון דולר מתוך ההלוואה שנטלה מלאומי לטובת רכש מטוסים. כעת, לאחר הפירעון האחרון, סכום ההלוואה לבנק עומד על 37 מיליון דולר לעומת 60 מיליון דולר לפני שנה. הפירעון המוקדם של החוב מתבצע במסגרת הסכם לפריסה מחדש של ההלוואה, שהוביל סירקיס, שלפיו יפרע במהלך 2016 סכום של 15 מיליון דולר ואילו יתרת החוב תיפרס מ־2017 על פני ארבע שנים. באמצעות הפריסה מחדש תחסוך ישראייר סכום המוערך בכ־5 מיליון שקל בשנה בשל הוצאות מימון.

אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר

 

בתוך כך, ל"כלכליסט" נודע כי בערב יום העצמאות נחת בארץ המטוס החדש מדגם איירבוס 320 שרכשה החברה. בתוך כשבועיים צפוי המטוס להיכנס לפעילות, ובחברה צופים כי הוא יהווה תוספת של כ־25% לפעילותה. במהלך 2015 הטיסה החברה כ־900 אלף נוסעים בטיסותיה המקומיות והבינלאומיות, ועם הכנסת המטוס החדש היא צפויה לעבור במהלך 2016 את רף מיליון הנוסעים.

 

לאחר שנים שבהן היתה ישראייר נתונה בקשיים כלכליים, בשנתיים האחרונות נהנית החברה מעלייה בפעילותה, דבר המשפיע על תוצאותיה העסקיות. כך, את 2015 סיימה החברה, לראשונה בתולדותיה, עם רווח נקי של 25 מיליון שקל. הצמיחה ברווחי החברה מיוחסת לאסטרטגיה העסקית שמובילה החברה בשלוש השנים האחרונות, שעיקרה הוא מעבר ממכירת יעדים למכירת מוצרים (חבילות נופש). האסטרטגיה הביאה לעלייה חדה בתנועת הנוסעים ובשיווק חבילות תיירות והגדלה משמעותית במחזורי המכירות. בנוסף, ישראייר, כמו יתר חברות התעופה, נהנית גם מהירידה במחירי הנפט. בינתיים ממשיכה החברה־האם אי.די.בי (100%) במו"מ מתקדם מול אל על למיזוג ישראייר עם סאן דור, החברה־הבת של אל על. את אל על מייצג המנכ"ל דוד מימון ואת אי.די.בי מייצג המנכ"ל שולם לפידות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x