$
שווקי חו"ל

גידול מהיר בקצב הייצור של טסלה - ועדכון מפתיע של התחזית להמשך

יצרנית המכוניות החשמליות הצליחה לייצר כמות שיא של 15,510 רכבים ברבעון הראשון - והקדימה בשנתיים את יעד הייצור השנתי של חצי מיליון מכוניות ל-2018. אלון מאסק: "טסלה דבקה במטרה להיות היצרנית הטובה בעולם"

שירות כלכליסט 11:0905.05.16
אלון מאסק אמנם אמר בעבר כי הוא מעוניין לשגר טיל למאדים כבר ב-2018, אולם נראה כי היעדים שלו עבור חברת טסלה שאפתניים לא פחות.  

טסלה התעלתה על התחזיות שהציבה - שהיו אגרסיביות מאד - להיקף ייצור המכוניות החשמליות. מאסק הבטיח קצב ייצור של 500 אלף מכוניות לשנה כבר בשנת 2018, שנתיים לפני היעד שהוצב בתחזית המקורית, שנת 2020. 

 

השינוי נבע מהביקוש הבלתי צפוי למודל 3 – הרכב האלקטרוני המוזל של טסלה – שהביא מאות אלפי לקוחות לשלוף מקדמה של 1,000 דולר עבור רכישתו.

 

החברה הצליחה לייצר כמות שיא של 15,510 רכבים ברבעון הראשון של השנה ומקווה לסחוט מפסי הייצור עוד 20 אלף רכבים לרבעון הנוכחי ועוד 50 אלף רכבים למחצית השנייה של השנה הנוכחית.

 

הגדלת הייצור לא הייתה נטולת בעיות: כמה בעיות בתהליך הייצור מנעו מהחברה לעמוד ביעד המשלוחים שלה לרבעון הראשון והחברה כבר נאלצת לבצע ריקול לרכבים החדשים.

 

טסלה רשמה במהלך הרבעון הראשון הכנסות של 1.15 מיליארד דולר, בהתאם לצפי, והפסד של 57 סנט למניה - מעל הציפיות המוקדמות. החברה ציינה כי היא מצפה למסור כבר השנה 80-90 אלף כלי רכב. 

 

מאסק גם איבד בתקופה האחרונה שניים ממנהלי הייצור הבכירים שלו. מאסק הגיב במסגרת שיחת הועידה שלאחר הדוחות בקריאה לגיוס מנהלים בכירים חדשים.

"טסלה דבקה במטרה של להיות היצרנית הטובה בעולם", אמר מאסק. מאסק ידוע בהצהרותיו הגרנדיוזיות - אם החברה תצליח לעמוד בהבטחות הבעלים גם בהמשך הדרך יהיה בכך סוג של חידוש.

 

"יש לו היסטוריה ארוכה של החמצת יעדי אספקה", אמר לאתר הפיננסי מרקטווטש קארל בראור מ"קלי בלו בוק" (Kelley Blue Book). לדבריו, סביר להניח כי ליצרניות אחרות, המתכוונות להשיק דגמים חדשים ב-2017, יש כבר חלפים ביד והם מתכוונות להריץ את קווי הייצור. מאסק הודה שעל אף שהציב את ה-1 ביולי 2017 כיעד לייצור מאסיבי של המודל 3, הרי ש"תאריך זה לא יהיה התאריך שבו נעמוד למעשה".

אלון מאסק אלון מאסק צילום: אם סי טי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x