שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

דוחות חלשים לאסם: ירידה של 3.1% ברווח הנקי ב-2015

חברת המזון שבשליטת החברה השוויצרית נסטלה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנה שעברה; הציגה ירידה של 2% בהכנסות ל-4.17 מיליארד שקל; הרווח הנקי הסתכם ב-384 מיליון שקל

נורית קדוש 18:5210.03.16

ההאטה והתחרות בשוק המזון גבו מאסם מחיר בשנת 2015 כשברקע כוונתה להמחק מהמסחר באמצעות רכישת המניות שבידי הציבור על ידי נסטלה השוויצרית. חברת המזון פרסמה את תוצאותיה הכספיות המסכמים של השנה שעברה והציגה ירידה של 2% במכירות שהסתכמו ב-4.17 מיליארד שקל.

 

באסם מסבירים את הירידה בהורדת מחירים באמצעות העמקת מבצעים וכן בהשפעת חוק המזון. עיקר הפגיעה נגרמה מפעילות השוק המקומי שירדה ב-1.5% ביחס ל-2014 והסתכמה ב-3.52 מיליארד שקל.

 

למרות המהלכים להרחבת פעילותה בחו"ל, מכירות אסם מחוץ לישראל ירדו ב-4.6% והסתכמו ב-645 מיליון שקל. זאת בעיקר על רקע הפסקת מכירת תחליפי בשר בארה"ב, אשר הסבו הפסדים לחברה.

 

איציק צאיג מנכ"ל אסם איציק צאיג מנכ"ל אסם צילום: נמרוד גליקמן

 

לצד הירידה במכירות, נפגע גם הרווח הגולמי שירד ב-5.6% והסתכם ב-1.68 מיליארד שקל. באסם טוענים כי הירידה ברווח הגולמי נבעה מהתייקרות תוצרת מיובאת בשל הפרשי שערי מטבע וכן מהורדת המחירים באמצעות מבצעים בישראל.

 

הירידה החדה ברווח הגולמי ביחס לירידה במכירות הובילה לכך שהרווחיות הגולמית של אסם ירדה אף היא ל-40.3% מהמכירות לעומת 41.8% מהמכירות ב-2014.

 

למרות צמצום בהוצאות המכירה וההנהלה, בין היתר באמצעות צמצום הוצאות פרסום, נפגע הרווח התפעולי וירד ב-1.2% ל- 536 מיליון שקל. למרות הירידה ברווח התפעולי, שמרה אסם על הרווחיות התפעולית של החברה 12.8% לעומת 12.7% מהמכירות ב-2014. הירידה במכירות וברווח הגולמי והתפעולי, באה לידי ביטוי בירידה של 3.1% ברווח הנקי של אסם שהסתכם ב-384 מיליון שקל לעומת 396 מיליון שקל בשנת 2014.

 

מניתוח תוצאות אסם בישראל עולה כי עיקר הירידה במכירות נגרמה במגזר הפעילות "הקולינרי" המרכז את מוצרי הבישול של אסם כמו פסטה, פתיתים, רטבים, ועוד שירדו ב-5.9% ביחס לשנה שעברה והסתכמו ב-915.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הקטגוריה שהתמודדה עם השקות רבות של המותג הפרטי צנח ב-13% ביחס לשנת 2014.

 

 צילום: שאול גולן

 

ירידה של 2.3% רשמה קטגוריית המזון לתינוקת, בשל העמקת מבצעי הוזלות. זאת עוד בטרם התגברות התחרות הצפויה בענף בעוד כחודשיים בעקבות השקת תחליף חלב לתינוקות על ידי שופרסל. למרות הירידה במכירות הקטגוריה, עלה הרווח התפעולי ממכירת מזון לתינוקות ב-17% כתוצאה מהכנסה חד פעמית בין תביעת נזיקין נגד ספק אריזות וכן משיפור בעלויות היצור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x