$
שווקי חו"ל

סקוור בדרך להנפקה בבורסת ניו יורק: צפויה לגייס 275 מיליון דולר

חברת תשלומי המובייל שנוסדה ב-2009 הגישה את המסמכים להנפקה. מנכ"ל החברה הוא מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי

עומר כביר 23:5414.10.15
בדרך לבורסה: חברת תשלומי המובייל סקוור (Square) הגישה הערב את מסמכים לקראת הנפקה ראשונית בבורסה. חתמי ההנפקה הם גולדמן זאקס, מורגן סטנלי וג'יי.פי.מורגן צ'ייס. החברה צפויה לגייס 275 מיליון דולר. מדובר בסכום זמני שייתכן וישתנה בהמשך. 

 

החברה צפויה להיסחר ב-NYSE תחת הסימול SQ. טרם נמסרו פרטים על מחיר המניה בהנפקה או מספר המניות שיוצעו למכירה לציבור. לדברי החברה, היא מתכוונת להשתמש בכספים שתגייס בהנפקה למטרות כלליות וכן לרכישות.

 

סקוור נוסדה ב-2009 על ידי אחד ממייסדי טוויטר, ג'ק דורסי, שמכהן כמנכ"ל החברה. המוצר הראשוני של החברה, סורק כרטיס אשראי זעיר שמתחבר לכל סמארטפון ובשילוב עם פלטפורמת סליקה מאפשר לכל סוחר לקבל תשלומים בכרטיס אשראי מבלי להידרש להשקעה מיוחדת, הפך במהרה להצלחה. לאורך השנים הרחיבה החברה את היצע השירותים שלה והפכה לאחת מהשחקניות הבולטות בשוק תשלומי המובייל.

 

המנכ"ל ג'ק דורסי המנכ"ל ג'ק דורסי צילום: CNBC

 

ההודעה על ההנפקה הצפויה מגיעה כשבועיים בלבד לאחר שדורסי מונה לתפקיד מנכ"ל טוויטר. דורסי צפוי להמשיך ולכהן כמנכ"ל שתי החברות במקביל, ולהתמודד עם אתגרים לא פשוטים בכל אחת מהן. בסקוור, המהלך המשמעותי של הפיכת החברה מפרטית לציבורית. בטוויטר, הוצאת החברה מהבוץ שבו היא שקועה וחילול תפנית אסטרטגית בעתידה. הצעד המשמעותי הראשון בחזית זו התבצע השבוע, כשדורסי הודיע על קיצוץ של 8% במצבת כוח האדם ברשת החברתית.

 

לפי מסמכי ההנפקה, הכנסות סקוור ב-2014 הסתכמו ב-707.8 מיליון דולר, עלייה של 63.2% לעומת 2013, והפסדי החברה עמדו על 154.1 מיליון דולר, עלייה של 47.5% לעומת 2013. בחצי הראשון של 2015 עמדו הכנסות החברה על כ-471 מיליון דולר (עלייה של כ-52% לעומת החציון הראשון של 2014). ההפסד הנקי באותה תקופה הסתכם של 77.6 מיליון דולר, ירידה קלה של 2.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2014).

 

"בנינו את אחד מעסקי התשלומים היעילים וההוגנים בעולם", אמר דורסי בהודעה שצורפה למסמכי ההנפקה. “אנחנו מאמינים שסוחרים צריכים להיות מסוגלים לקבל כל צורת תשלום, ממזומן לכרטיסים, מאפל פיי לביטקוין, וכל מה שעוד יגיע בעתיד, כך שהם לעולם לא יפספסו עסקה. בתור חברה ציבורית נמשיך לשקף את מה שעשינו כחברה פרטית - אנחנו שמים את הלקוחות שלנו ראשונים. המשמעות של זה היא תמיד לשאול: איך המערכת הפיננסית יכולה לשרת אנשים טוב יותר. נעריך את עצמנו על סמך המחיובות שלנו להשקפה ארוכת טווח והתמקדות בבניית חברה שתיצור ערך על פני עשורים ולא רק לאורך כמה רבעונים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x