$
בורסת ת"א

שפיר השלימה סגירה פיננסית להרחבה הצפונית של כביש 6

בנק הפועלים ודויטשה בנק עמדו בראשות קונסורציום שכלל חמישה גופים פיננסיים נוספים ויעניק 2.8 מיליארד שקל למימון הפרויקט

גולן חזני 08:1113.08.15

שפיר הנדסההשלימה את הסגירה הפיננסית של חוצה ישראל צפון. בנק הפועלים ודויטשה בנק עמדו בראשות קונסורציום שכלל חמישה גופים פיננסיים נוספים ויעניק 2.8 מיליארד שקל למימון הפרויקט. הגופים המוסדיים הם פסגות הראל, עמיתים והפניקס.

 

שפיר מחזיקה ב-80% מהפרויקט יחד עם קרן נוי ולאומי פרטנרס שמחזיקות ב-10% מהבעלות. השותפות בפרוייקט ישאו ב-400 מיליון שקל מהעלות. שפיר גברה על דניה סיבוס ושיכון ובינוי במכרז להקמת הפרוייקט והפעלתו ככביש אגרה ל-30 שנים. נסיון של שפיר לצרף גם את פירצרוטי האיטלקית כשותפה כשל לאחר שועדת המכרזים של המדינה פסלה את המהלך מאחר שהחוק לא מתיר שינוי בעלות סמוך לזכיה.

מה דעתך על מניית שפיר הנדסה:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

יעקב אורבך, משנה למנכ"ל, הממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים, שביצעה את מרבית עסקאות המימון בתחום התשתיות בשנים האחרונות, אמר כי "תחום התשתיות משמש קטר צמיחה למשק. יש כאן גם עניין של ציונות מבחינתנו. מימנו את הקטע הראשון של כביש 6 והאסטרטגיה של הבנק היא להמשיך ולהוביל עסקאות מימון בתחום התשתיות". מבנק הפועלים הובילו את העסקה מרים גז מנהלת סקטור קונצרנים ותשתיות, ליאור מנצר מנהל מחלקת מימון פרויקטי ושמשון וינוגרד ראש צוות העסקה.

 

שפיר מצויה בשליטת האחים שפירא - הראל שפירא, ישראל שפירא, גיל וחן שפירא, והונפקה בבורסה בדצמבר 2014.

 

הקטע הצפוני הוא באורך 21 ק"מ וכולל כריית שלוש מנהרות באורך מצטבר של כ-5 ק"מ, הקמת והרחבת מחלפים, בניית גשרים, מעברי קרקע, סלילת כבישים ושדרוג נתיבים קיימים. חלקו הראשון של הפרויקט, ממבואות יקנעם ועד מחלף תל קשיש (מקטע 7), צפוי להיפתח לתנועה בתוך כשלוש שנים, וחצי שנה לאחר מכן ייפתח לתנועה חלקו השני ממחלף תל קשיש ועד מחלף סומך (מקטע 3). 

 

מימין: הראל וישראל שפירא מימין: הראל וישראל שפירא צילום: רודי אלמוג
בטל שלח
    לכל התגובות
    x