$
בורסת ת"א

ברן: רכבת ישראל הפסיקה ההתקשרות אתנו בפרויקט חשמול המסילות

עפ"י הדיווח של ברן לבורסה, היא צפויה להפסיד בעקבות המהלך כ-50 מיליון שקל. "בכוונת רכבת ישראל לצאת למכרז בינלאומי לצורך ביצוע השלב השני של הפרויקט, ניהול שלב הביצוע", ציינה ברן בדיווחה

ליאור גוטמן ורעות שפיגלמן 10:4430.04.15

חברת ברןדיווחה אתמול (ד') לבורסה שרכבת ישראל החליטה להפסיק את ההתקשרות מולה בפרויקט חשמול המסילות.

 

בהודעת החברה נמסר שבפגישה שנערכה אתמול בין רכבת ישראל לחברה "נודע לה כי עם השלמת השלב הראשון של תכנון והוצאת מכרז לביצוע בפרויקט חישמול הרכבת (שבוצע ידי חברת בת בשליטה מלאה של החברה), בכוונת רכבת ישראל לצאת למכרז בינלאומי לצורך ביצוע השלב השני של הפרויקט, ניהול שלב הביצוע".

 

ברן טוענת שטרם קיבלה הודעה רשמית על ביטול ההתקשרות כאשר "יתרת התמורה שטרם מומשה מתוך ההסכם הנזכר (ושתגרע מן החברה עם סיום ההסכם כאמור) תעמוד על כ-45 עד 50 מליון שקל. סכום זה אמור היה להשתלם לחברה במהלך השנים הקרובות". 

 

לפני יומיים הודיעו 2 מנכ"לים בקבוצת ברן - מנכ"ל הקבוצה נחמן צבר ושל מנכ"ל ברן ישראל דן שנבך. השניים שהודיעו באופן פתאומי על פרישתם כיהנו בתפקידם תקופה קצרה יחסית - החל משנת 2012. לא ידוע מי ימונו במקום השניים.

 

השנה שחלפה לא הייתה פשוטה עבור הקבוצה. בשנת 2014 צומצמה הפעילות ברוסיה באופן משמעותי אחרי שגילתה אי־סדרים בהתנהלות של השותף המקומי שלה שם. הפעילות של הקבוצה בארה"ב הופסקה לחלוטין ב־2014, על רקע ההאטה במשק האמריקאי. הפעילות היחידה שלה בארה"ב בשנה שעברה היתה סיום פרויקטים וגביית חובות.

 

חמש קבוצות יתמודדו על חשמול המסילות

 

ברכבת ישראל לא מחכים וכבר השבוע הם קיימו מפגש מציעים עבור פרויקט הקמת רשת המסילות החשמלית. כחלק ממפגש המציעים מתוכננים להתקיים סיורים במהלך שלושה ימים מרוכזים בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרויקט ובכלל זה הקו המהיר לירושלים (A1), קו עכו-כרמיאל, קו השרון (לאורך כביש 531) ומתחמי התחזוקה.

  

  רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: דוברות רכבת ישראל

 

המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ל-23 ביולי הקרוב ותחילת העבודות מתוכננת ל-2016. הקו הראשון שמיועד לפעול
תחת ציוד ותשתית חשמליים הוא קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים שצפוי לצאת לדרכו במרץ 2018.

 

לטענת רכבת ישראל, 5 הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם הן קבוצת סימנס הגרמנית, קבוצת אלקנור וקבוצת SEMI (שתיהן מספרד), קבוצת CRPM הסינית וקבוצה שמובלת על ידי אלסטום (צרפת), שם שותפה גם אפקון הישראלית.

 

המכרז כולל הקמת מערכת בשיטת 'תכנון ביצוע' של: הקמת תשתית חשמול לרבות מערכת הולכה עילית (OCS) ב-13 קווים תפעוליים החל מנהריה ועד לבאר שבע בהיקף של 420 ק"מ (כ-1,080 ק"מ מסילה בודדת), 14 תחנות השנאה, מערכת שליטה ובקרה מרכזית ומשנית. המכרז גם כולל אספקת שירותי תחזוקה למשך 10 שנים עם אופציה להארכת תקופת התחזוקה ב- 15 שנים נוספות.

 

תקציב של כ-12 מיליארד שקל

 

עפ"י דו"ח רכבת ישראל לסוף 2014, תקצוב הפרויקט מגיע לכ-12.3 מיליארד שקל, מתוכו 4.47 מיליארד שקל עבור תשתיות חשמול ועוד כ-6 מיליארד שקל לרכש קרונות. כחצי מייליארד שקל מיועדים לשיקוע הרכבת בכניסה לעיר חיפה.

 

לדברי שר התחבורה ישראל כץ פרויקט חשמול צפוי להגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבות ותדירותן, ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש של הרכבות.

 

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר אומר כי "מכרז תשתיות החישמול הוא המשימה החשובה ביותר עבור חברת הרכבת, בכדי לעמוד ביעדי הצמיחה והגידול, יחד עם פתיחת קווי השירות החדשים. עד לסוף השנה הנוכחית תהיה רכבת ישראל לאחר שלב המכרזים ובתחילת שלבי הביצוע בפועל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x