$
שוקי חו"ל

מנכ"ל קורנית: "אנחנו מדפיסים כסף עבור הלקוחות שלנו"

מניית חברת הדפוס לטקסטיל, שסיימה ביום רביעי הנפקה לציבור בנאסד"ק, זינקה ב־40% ביום אחד לשווי של 400 מיליון דולר, פי 133 מהרווח הנקי שעמד על 3 מיליון דולר ב־2014. המרוויחה הגדולה, קרן פורטיסימו, השקיעה בקורנית 20 מיליון דולר בלבד

ניר צליק 07:3505.04.15

ביום רביעי בלילה השלימה קורנית דיגיטל, חברת הדפוס לטקסטיל, הנפקה ראשונה לציבור בנאסד"ק. החברה נאלצה להסתפק בגיוס של 71 מיליון דולר במחיר מניה של 10 דולר ולפי שווי חברה של 287 מיליון דולר, בעוד התשקיף דיבר על גיוס של 122 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר. אלא שתחושת ההחמצה התחלפה ביום המסחר הראשון, כאשר קורנית זינקה לשווי של 400 מיליון דולר — בדיוק השווי שלפיו קורנית ביקשה לגייס — ומי שהשתתף בהנפקה זכה לתשואה של 40% על השקעתו בתוך יום אחד בלבד. 

אחת הנהנות הגדולות מההנפקה היא קרן פורטיסימו בניהולו של יובל כהן, שהשקיעה בקורנית לאורך השנים 20 מיליון דולר מאז הקמתה ב־2003. שווי אחזקתה (50.5%) של פורטיסימו בקורנית עומד כעת על 211 מיליון דולר. משקיעים נוספים בקורנית הם משה נור (4.4%), ששווי אחזקתו זינק ל־17.7 מיליון דולר; גבי ויינשטוק (4.7%), שאחזקתו הגיעה לשווי של 18.9 מיליון דולר; וקבוצת יהל (3.8%), שאחזקתה הגיעה לשווי של 15.3 מיליון דולר.

 

קורנית מנוהלת על ידי גבי זליגסון, שבשנים 2013–2006 כיהן כמנכ"ל נובה מכשירי מדידה, המספקת ציוד מדידה לתעשיית השבבים. זליגסון מונה למנכ"ל נובה כאשר שווי השוק שלה עמד על 30 מיליון דולר. הוא עזב אותה כאשר שווי השוק שלה כבר עמד על 273 מיליון דולר, אחרי ששינה את המתווה העסקי שלה והעביר אותה לרווחיות.

"ההנפקה בנאסד"ק מרגשת מאוד", אמר זליגסון ל"כלכליסט". "פגשנו משקיעים מהשורה הראשונה בוול סטריט. מה שעזר בתהליך הוא גם המוניטין שלי ושל גיא אבידן (סמנכ"ל הכספים — נ"צ), אבל הרושם האדיר היה בגלל החברה וההזדמנות לעשות שינוי בתחום ניהול המלאים בשוק הטקסטיל".

 

קורנית היא יצרנית מדפסות שמיועדות בעיקר לשוק הלבוש המוגמר וההדפסה על בגדים. הטכנולוגיה ששולטת כיום בשוק, דפוס המשי, נמצאת במגמת ירידה, והיא מאופיינת ברזולוציית הדפסה נמוכה אך עם תפוקת הדפסה גבוהה. מנגד, פתרונות הדפוס הדיגיטלי בטכנולוגיית הזרקת דיו תופסים נתח הולך וגדל מהשוק. בזכות מכירת דיו למדפסות נהנית קורנית גם מהכנסות חוזרות. היתרונות המרכזיים של המדפסות של קורנית הם היכולת לקלוט קובץ גרפי מכל מקור דיגיטלי, הדפסה במיליוני גוונים, והדפסה על בדים כהים באמצעות שימוש בדיו לבן שפותח על ידי החברה ונרשם כפטנט.

 

"בדפוס המשי, משך הזמן בין עיצוב הבגדים לבין הרגע שהסחורה פוגשת את המדפים הוא 25–21 שבועות, ולכן הסיכויים להצטייד בכמויות הנכונות הם קלושים", אמר זליגסון. "בעזרת הטכנולוגיה שלנו אפשר להפוך את זה כמעט למיידי. הדוגמה הכי טובה היא זארה, שעברה למודל עסקי של אופנה מהירה. מחזור המוצר שלהם הוא של ארבעה שבועות בכמויות קטנות, וכך הם מייצרים סיטואציה שהקונים רוצים לבקר בחנות עשר פעמים בשנה.

 

 צילום: יונתן קסלר

לפי הערכות אנליסטים, יש לנו 300 אלף לקוחות פוטנציאליים בעולם. כיום שוק ההדפסה על טקסטיל הוא 165 מיליארד דולר בשנה, ומתוך זה רק 2% הוא בהדפסה דיגיטלית. בנינו מודל עסקי חדש, ולפעמים אני אומר בצחוק שאנחנו מדפיסים כסף ללקוחות שלנו".

 

קורנית סיימה את 2014 עם הכנסות של 66.4 מיליון דולר לעומת 49.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ו־39.2 מיליון דולר ב־2012. הרווח הנקי הסתכם ב־3 מיליון דולר לעומת 1.1 מיליון דולר בשנה שקדמה לה ו־2.3 מיליון דולר ב־2012. החברה מעסיקה 251 עובדים, 166 מהם בישראל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x