$
בורסת ת"א

עידן עופר: "אם הייתי חוזר 8 שנים לאחור, הייתי בוחר שוב בניר גלעד"

בעל השליטה בחברה לישראל, מגן על השכר הגבוה של המנכ"ל הפורש של החברה לישראל: "מנהלים שכישוריהם כאלה מתוגמלים בעולם בשיעורים גבוהים מאוד. עיקר התגמול מבוסס הצלחה"

גולן חזני 15:1723.09.14
בצעד יוצא דופן פרסם לפני דקות אחדות עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, מכתב תמיכה בניר גלעד, מנכ"ל החברה שכפי שנחשף אתמול בכלכליסט, פורש מתפקידו.  
"לו הייתי יכול היפותטית לחזור שמונה שנים אחורה, כשאני יודע את מה שאני יודע היום, הייתי בוחר ללא ספק שוב בניר גלעד להיות מנכ"ל החברה לישראל", פותח עופר את הדברים. "כישוריו של ניר להוביל קבוצה כל כך מורכבת מסועפת ומגוונת בתחומי פעילותה, ובהיותה פעילה בכל רחבי העולם מאמריקה הדרומית, עבור דרך ארה"ב, אירופה וכלה בסין וכמובן בישראל, תוך התפתחות מתמדת ואי שקיטה על השמרים, הם מהמרשימים שפגשתי בשנים הלא מעטות שאני מצוי בעולם העסקים הבינלאומי והישראלי".

 

עופר מתייחס לשכר הגבוה שקיבל גלעד ומגן על ההחלטה להעניק לו אותו: "מנהלים שכישוריהם כאלה מתוגמלים בעולם הרחב בשיעורים גבוהים מאוד, כשכמובן עיקר התגמול הוא תגמול מבוסס הצלחה - כפי שהדבר קיים גם במקרה של ניר. אבל לא רק כישורים ויכולת אישית גבוהה היו משכנעים אותי לבחור בו שוב: יושרתו האישית, נאמנותו לכלל בעלי המניות (קרוב לחמישים אחוז מהחברה לישראל מוחזקים בידי הציבור ובנק לאומי שגם הוא מוחזק בידי הציבור), ומנהיגותו האישית נדירים בעוצמתם ובייחודם. אני מבין את תפקידה החשוב של התקשורת, אבל אני חש צער ותסכול כשאני פוגש שוב ושוב חוסר פרגון לעשייה כלכלית ענפה, שעיקרה עוד ועוד אלפי מקומות עבודה".

 

עלות שכרו של גלעד ב-2013 הורכבה משכר ברוטו של 4 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות (אופציות) של 12.4 מיליון שקל.

 

עופר מציין כי בתקופתו של ניר גלעד היו לחברה לישראל הישגים פורצי דרך ומונה כדוגמה את כיל שביססה את מעמדה כתאגיד בינלאומי ענק, אינקיה שהפכה את החברה לישראל לגורם מרכזי בייצור חשמל בעשר מדינות בדרום ומרכז אמריקה, והקימה את תחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה בישראל במישור רותם בנגב, קורוס. "מיזם ייצור המכוניות הראשון באיכות מערבית בסין, בשותפות עם תעשיית הרכב הסינית, במשק הצומח ביותר בעולם, השלמת חיבור הגז הטבעי לבזן והשלמת הקמת המידן -מתקן פיצוח הדלקים המתקדם", כותב עופר.

 

ניר גלעד ניר גלעד צילום: עמית שעל
על המיזם שנכשל, בטר פלייס, המכונית החשמלית, אומר עופר כי "בתקופתו של ניר החלה וגם הסתיימה פעילותה של בטר פלייס. למרות שבמישור העסקי לא צלחה, הייתה המנוע של צמיחת הרכב החשמלי בעולם. היא עלתה מתוך חזון של עולם שמקטין את תלותו בנפט ומזהם פחות. מאות רבות של עובדים, לרבות אנשי טכנולוגיות מתקדמות, עסקו במיזם והתפרנסו ממנו בכבוד כמה שנים".

 

עופר מתייחס גם לחברת הספנות צים שהגיעה להסדר חוב שני אחרי חדלות פרעון וגזרה תספורת של מיליארד וחצי דולר על נושיה: "סיפורה של צים מורכב יותר ממה שנראה. צים חוותה את המשבר הכלכלי העולמי בכל עוצמתו יחד עם כל ענף הספנות העולמי. ניר נלחם על הישרדות החברה ושמירתה כחברת ספנות מתפקדת ומתייעלת, על עובדיה הרבים בארץ ובעולם, ובסופו של דבר צים יצאה לדרך חדשה".

 

""היציבות הפיננסית של החברה לישראל נשמרה גם בימים הקשים של 2009, ונוכח מה שהתרחש בכלכלה הבינלאומית ובישראל, היה בכך הישג מאד חשוב.אני מעריך מאד את פועלו של ניר ואת מנהיגותו ויכולתו כמנכ"ל. אני לוחץ את ידו לחיצה חמה ועזה", מסכם עופר בהתבטאות נדירה
בטל שלח
    לכל התגובות
    x