$
בורסת ת"א

מנכ"ל רשת רימונים: "עושים התאמות וצמצומים עקב צוק איתן"

חרף גידול של 3.6% במכירות במחצית הראשונה של 2014, החברה נערכת להשלכות הלחימה על תעשיית התיירות ברבעון השלישי. באיסתא מתריעים: בגלל שער הדולר, חבילות הנופש מתייקרות ב-5%

גיל קליאן ותומר הדר 16:0026.08.14

"אנחנו עושים התאמות וצמצומים. אני לא קורא לזה קיצוצים כי אנחנו עוד לא שם", כך אמר היום (ג') ערן קויאטק, מנכ"ל מלונות הכשרה (מפעילת רשת רימונים) עם פרסום התוצאות של החברה למחצית ראשונה של 2014.

התוצאות של החברה הראו צמיחה של 3.6% במכירות ל-150.1 מיליון שקל בעיקר על רקע צירוף מלון חוף התמרים בעכו לניהול הרשת החל ממאי 2014, כאשר החברה הגיעה לאיזון בשורה התחתונה ורשמה הפסד זניח של 658 אלף שקל במחצית הראשונה לעומת הפסד משמעותי יותר של 3.4 מיליון שקל במחצית המקבילה.

 

מלון של רימונים. החברה כבר פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי מלון של רימונים. החברה כבר פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי צילום: דני שדה

 

כאשר קויאטק מדבר על התאמות וצמצומים הוא לא מדבר על תוצאות המחצית, כי אם על תוצאות הרבעון השלישי - שלדבריו יסבול מאוד מהשלכות מבצע צוק איתן על תעשיית התיירות. מלונות הכשרה כבר פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי, שאמור להיות רבעון השיא שלה, וציינה כי היא לא צפויה לרשום רווח ברבעון זה בעקבות השלכות הלחימה.

 

"אם היית מדבר איתי בסוף יוני הייתי אומר לך שאנחנו בתנופה", אמר קויאטק. "לקחנו את חוף התמרים שעדיין לא נתן במחצית פירות בשורת הרווח, וזה היה אמור להיות רוח גבית. התיירות הנכנסת היתה במגמת עלייה. אבל אז הגיע צוק איתן. עכשיו אני צופה שהירידה בתיירות הנכנסת תימשך גם הלאה. מבחינת תיירות פנים, כל הניתוחים הכלכליים מדברים על האטה במשק, אז גם מבחינת הישראלים לא תהיה בוננזה. הם ימשיכו לבוא, אני לא חושש, אבל אולי יהיו יותר בררניים, יותר קפדניים בהוצאות בתוך המלון. נופשים זה משהו שמשק בית או מעסיק יכול לקצץ באופן מיידי. גופים שיירצו לחסוך יבטלו נופש שנתי ואנחנו ניפגע מזה".

 

בינתיים במחצית הראשונה צמחה רשת רימונים במכירות, כאשר היא שמרה על שיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה. הרווחיות הגולמית של הרשת עמדה על 31%, בדומה למחצית המקבילה, והרווחיות התפעולית על 22% (ללא פחת), שוב שיערו דומה למחצית המקבילה. מבחינת קויאטק, השמירה על שיעורי הרווחיות היא הישג. "התחרות מאוד קשה, קשה להעלות מחירים. מצד שני עלויות ההפעלה - חשמל, מים, ארנונה, חוקים ותקנות וכללים של התמ"ת לשעות עבודה ומנוחה שמחייבים הגדלת כוח אדם, כל נושא האבטחה והשמירה – הכל עולה. אז אני חשוב שלהתמודד עם גידול העלויות ואי אפשר להעלות מחירים - אלה תוצאות יפות. זה מראה על התייעלות, שיפר הסכמי סחר מול ספקים למשל, עבודה נכונה יותר מול תפוסות", סיכם קויאטק.

 

"אי ודאות בגלל תנודות שער הדולר"

 

"העלייה החדה בשער הדולר מייקרת את חבילות הנופש בשיעור של עד 5%", כך מסר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של חברת איסתא. לדברי קרסו, "מחירי מרבית הטיסות והנופשונים נקובים בדולרים ולכן מושפעים מן התנודות. העלייה בשער הדולר מ-3.41 שקל לדולר בתחילת אוגוסט ל-3.58 שקלים כיום מביאה לעלייה ניכרת, וזאת על פני תקופת זמן קצרה. לדבריו, עקב אי הוודאות במשק ובגלל התנודות בשער הדולר נרשמה בימים האחרונים עלייה במספר הלקוחות המגיעים אל סניפי החברה כדי להשלים את התשלום עבור החופשות העתידיות המיועדות לתקופת החגים. כך, מנתוני איסתא עולה כי חבילת נופש לאמסטרדם הכוללת טיסה וארבעה לילות המתוכננת ל-29.8, שעולה 699 דולר עלתה לפני חודש 2,383 שקלים ואילו כיום מחיר חבילה זו עומד על 2,502 שקלים. חבילה הכוללת טיסה ישירה לניו יורק ושישה לילות, המיועדת למימוש בספטמבר, שעולה 2,219 דולרים עלתה לפני חודש 7,566 שקלים - ועולה כעת 7,944 שקלים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x