$
שווקי חו"ל

נחשף בכלכליסט

מובילאיי בדרך לבורסת ניו יורק: הגישה תשקיף לגיוס של 100 מיליון דולר

לפי הערכות, שווי החברה בהנפקה צפוי לעמוד על 3-2.5 מיליארד דולר; החתמים הם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי

ניר צליק 16:5820.06.14
מובילאיי, חברת פיתוח אמצעי ההתראה לכלי רכב, הגישה תשקיף לקראת הנפקה בבורסת ניו יורק, כפי שנחשף ב"כלכליסט". החברה תגייס כ-100 מיליון דולר. לפני כחודשיים הגישה החברה תשקיף חסוי לקראת ההנפקה וכעת היא הגישה תשקיף גלוי. שווי החברה בהנפקה צפוי לעמוד על 3-2.5 מיליארד דולר, כך  על פי הערכות. חתמי ההנפקה הם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי, וההנפקה עצמה צפויה לכלול גם הצעת מכר של בעלי המניות הקיימים.

 

 

 

על פי התשקיף, נחשף לראשונה כי החברה רשמה הכנסות של 81.2 מיליון דולר ב-2013 לעומת 40.3 מיליון דולר ב-2012 ו-19.2 מיליון דולר ב-2011. הרווח הנקי הסתכם ב-19.9 מיליון דולר לעומת 8 מיליון דולר ב-2012 ו-8 מיליון דולר ב-2011. בקופת החברה יש כ-124.3 מיליון דולר נכון לסוף 2013.

 

 

מה דעתך על מניית דלק רכב:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

ברשימת בעלי המניות של החברה ניתן למצוא את גולדמן זאקס - עם אחזקה של 17.5%, קרן פידליטי - עם 7.8%, אנטרפרייז הולדינגז - עם 7.1%, ובלקרוק המחזיקה ב-5.7%. פרופ' אמנון שעשוע, מיזמי החברה, מחזיק ב-9.2% וזיו אבירם, אף הוא מהיזמים, מחזיק ב-9.3%. בעלי מניות נוספים הם עופר מרשק, גבי חיון, איתי גת, אלחנן רובינשק, אלי ברקת, איל דשא ופיטר ניוסטדטר.

 

 

 

ביולי 2013 סיימה החברה מהלך של היערכות לקראת ההנפקה, שכלל הכנסת קרנות זרות כמשקיעים חדשים במקום כמה משקיעים ישראלים ותיקים. החברה, הרשומה בהולנד, הוקמה על ידי שעשוע ואבירם. השניים צפויים למכור חלק מהותי מנתח זה בהצעת מכר, על פי הערכות, במהלך ההנפקה.

 

הקרנות הזרות פידליטי, וולינגטון ובלאקרוק, כמו גם גוף ההשקעות הסיני סיילינג קפיטל ‏(Sailing Capital‏) וחברת אנטרפרייז הולדינג, הנחשבת לאחת השחקניות הגדולות בעולם בתחום השכרת כלי רכב, הצטרפו בהשקעה כוללת של 400 מיליון דולר שנעשתה ביוני 2013, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לחברה. המשקיעים רכשו את מניותיהם של בעלי מניות ישראלים קטנים יותר, דוגמת לב לבייב, גיל אגמון ודלק רכב שבראשה הוא עומד, אילן בן־דב וחברת סאני שבניהולו ואחרים.

 

עם המשקיעים הישראלים בחברה נותרו גופים מוסדיים כמו לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, שמחזיק בכ־2.5% ממניות החברה לאחר שהשקיע כ־60 מיליון שקל, ומימש חלק אחר של אחזקותיו בגיוס ביוני האחרון. כמו כן נותרו כלל, מגדל, מנורה ופסגות שמחזיקים בנתח כולל של כ־2.5% וצפויים גם הם לרשום אקזיט במהלך ההנפקה או לאחריה.

 

מערכת ראשונה מסוגה

 

בשנים האחרונות הותקן המוצר שלה בעיקר בכלי רכב יוקרתיים, אך כעת המכירות עוברות יותר ויותר לכלי רכב מהשוק העממי. יצרניות כמו ג'נרל מוטורס ואחרות משלבות היום את המוצר במכוניות המשפחתיות שהן מוכרות.

 

המערכת שפיתח שעשוע נחשבת לראשונה מסוגה במערכות למניעת תאונות דרכים המבוססות על מצלמה בעלת טכנולוגיית ראייה מלאכותית. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בהר החוצבים בירושלים ובו מועסקים כ־200 מהנדסים. ב־2012 עברה החברה לרווחיות, והחל מהשנה היא הופכת לרווחית במונחים של עשרות מיליארדי דולרים.

 

 

 

התחום שבו מתמקדת מובילאיי הוא אחד הצומחים בענף הרכב - מערכות לבטיחות אקטיבית, שיכולות למנוע התרחשות תאונה. החברה נכנסת כעת גם לתחומים נוספים כמו מערכות לנהיגה אוטונומית, ללא מעורבות נהג. על פי פרסומים מהחודש שעבר, מובילאיי משתפת פעולה בתחום זה עם יצרנית הרכב האמריקאית החשמלית טסלה. המערכות של מובילאיי מבוססות על חמש מצלמות: שתיים מלפנים, אחת מאחור ושתיים נוספות בשני צדי הרכב. המערכת מסונכרנת עם מערכת הניווט של המכונית, המנהלת את מסלול הנסיעה.

 

מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי מאפשרת שמירת מרחק וזיהוי רמזורים ושלטים. בעזרת מצלמות הצד המכונית תוכל לעבור צומת לא מרומזר ולהחליף נתיבים בתנועה עירונית. המערכת שומרת על מרכז הנתיב ומאפשרת לעקוב אחר המכונית שמלפנים. עד כה נערכו ניסויים במכוניות מתוצרת אופל, אאודי, טויוטה וניסאן.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x