$
בורסת ת"א

אסם: ירידה של 1.4% במכירות ברבעון הראשון

חג הפסח, שחל השנה ברבעון הראשון, פגע במכירות החברה שחלק עיקרי ממוצריה הינו חמץ; הרווח הנקי עלה ב-1% ל-94.5 מיליון שקל

גיל קליאן 09:2826.05.13
יש יצרניות מזון שלא נהנות מהצריכה המוגברת של חג הפסח. הדוגמה הבולטת ביותר לכך בשוק המקומי היא חברת אסם, שחלק ניכר ממוצריה הם מוצרי חמץ שלא נמכרים היטב לפני ובמהלך החג. כך, אסם הציגה הבוקר תוצאות כספיות לרבעון הראשון שכוללות ירידה של 1.4% במכירות להיקף של כמיליארד שקל.

הירידה נבעה בעיקר מעיתוי חג הפסח, שהשנה חל כולו בחודש מרץ וכך נכלל במלואו ברבעון הראשון של השנה. ב-2012 נחלקו חג הפסח והקניות המוגברות שלפני החג בין הרבעון הראשון לשני.

 

מנכ"ל אסם איציק צאיג מנכ"ל אסם איציק צאיג צילום: יוסי צבקר

 

למרות הירידה במכירות הצליחו באסם לשפר את הרווחיות. זאת, בעיקר בגלל התייעלויות בחברה והשפעה חיובית של שערי מט"ח. הרווחיות הגולמית עלתה מ-40.5% ברבעון המקביל ל-41% ברבעון הראשון של 2013. הרווח התפעולי עלה ב-1.4% ועמד על 132.2 מיליון שקל, כאשר שיעורו מההכנסות עלה ל-13.1% לעומת 12.7% ברבעון המקביל.

 

לשורה התחתונה סייע גם שיפור קל בעלויות המימון, כך שהרווח הנקי של החברה עמד על 94.5 מיליון שקל, עלייה של כ-1% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2012.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x