$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

אבי לאומי מנסה לחזור לשליטה באירונאוטיקס

לאומי הציע לרכוש את אחזקותיהן של ויולה, בראשית ו־KCPS לפי שווי של 100 מיליון דולר, לאחר ששוחח עם יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה, ששוקל כניסה להשקעה. הקרנות מסרבות בשלב זה, אך הצטרפות של נחמה עשויה לשנות את התמונה

גולן חזני 07:0121.05.13

אבי לאומי מנסה לרכוש את השליטה בחזרה מקרן ויולה וקרנות המנוף בראשית ו־KCPS. ל"כלכליסט" נודע כי מייסד החברה, המחזיק ב־1% ממנה, הגיש הצעה לקרנות לרכוש את חלקן בשווי שלפיו השקיעו בחברה - 100 מיליון דולר.

על פי הערכות, מי שעומד מאחורי לאומי וצפוי להצטרף עמו להשקעה כבעל המניות העיקרי הוא יו"ר בנק הפועלים לשעבר שלמה נחמה, שכיום פועל בתחום האנרגיה הירוקה באמצעות אלומיי קפיטל. עם זאת, מקורבים לנחמה מסרו כי הוא אמנם נפגש עם לאומי ושמע על הנושא, אולם לא קיבל החלטה בעניין.

 

ל"כלכליסט" נודע כי לאומי התפטר לפני כשלושה שבועות מדירקטוריון החברה על רקע יחסים רעועים עם נציגי חלק מהקרנות, וההצעה הוגשה לאחר מכן. עוד נודע כי בין הקרנות התעוררה מחלוקת לבי קבלת ההצעה, ובדיון פנימי היה רוב בעד הדחייה. עם זאת, מקורבים לחברה אמרו כי אם שלמה נחמה יצטרף להצעה, הרי שהיא עשויה לעלות מחדש לדיון לגבי השאלה אם להיכנס עמו למו"מ.

 

לאומי נאלץ להתפטר מתפקיד המנכ"ל לפני כחצי שנה, לאחר שהקרנות רכשו את השליטה בחברה. מייסד החברה לא הסתיר מעולם את כוונתו לחזור למרכז הבמה, כבעל מניות וכמנכ"ל, אך הוא איננו בעל יכולות להרים עסקה כזו בעצמו וזקוק לגב פיננסי, שאותו הוא עשוי למצוא בנחמה.

 

שתי קרנות המנוף מחזיקות כל אחת ב־26.5% ממניות אירונאוטיקס וקרן ויולה מחזיקה בכ־22.5%, כך שמדובר בכ־75% ממניות אירונאוטיקס, והיקף העסקה עשוי להגיע ל־75 מיליון דולר. לאחרונה פורסם ב"כלכליסט" כי אלומיי קפיטל מנהלת מגעים לגיוס של 80–100 מיליון שקל באג"ח או בהלוואה מגוף מוסדי, וייתכן כי הגיוס נערך לצורך זה.

 

שלמה נחמה שלמה נחמה

 

ב־2009 השקיעה ויולה 20 מיליון דולר במניות החברה, ובראשית ו־KCPS השקיעו בנובמבר 2011 סכום של 35מיליון דולר בהון והלוואות. לפני כארבעה חודשים הזרימו שתי קרנות המנוף כ־17 מיליון דולר נוספים לחברה במהלך של המרת החוב להון וההסדר עם הבנקים. בהזרמה השתתפה גם ויולה. עד כה נחשבת ההשקעה ככושלת עבור שלוש הקרנות והן מנסות להבריא את החברה.

 

אירונאוטיקס, שהוקמה ב־1998, מפתחת, מייצרת ומשווקת כלי טיס בלתי מאוישים. את 2012 סיימה החברה, כך לפי הערכות, עם הפסד של כ־10 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x