$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

חברת אינטרנט נוספת בדרך להנפקה: אדפטיבי

החברה הישראלית־אמריקאית, שמפתחת מערכות לניהול פרסומות באינטרנט, תנסה לגייס בנאסד"ק לפי שווי של 300 מיליון דולר

אסף גלעד 08:1609.04.13

בורסת הפרסום לסרטוני וידיאו אדפטיבי (Adap.tv), שנוסדה ומנוהלת על ידי הישראלי אמיר אשכנזי, מעוניינת להגיש בשבועות הקרובים תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק בחודשים הקרובים לגיוס של 40–50 מיליון דולר, לפי שווי של 300–350 מיליון דולר, המשקף מכפיל של 3–3.5 על ההכנסות. לפי הערכות, החברה צפויה לצאת להנפקה כבר השנה, ולשם כך שכרה בחודש שעבר את סמנכ"ל הכספים לשעבר של יאהו, טים מורס.

בכך מצטרפת אדפטיבי לחברות אינטרנט ישראליות נוספות שבוחנות הנפקה בימים אלה, ובהן ספקית הטכנולוגיה לבניית אתרים Wix, חברת המסחר האלקטרוני פיפטיוואן (FiftyOne) וחברת האלגוריתמים לפרסום מקוון קנשו.

 

אדפטיבי נוסדה ב־2007 וגייסה עד היום 48 מיליון דולר מהקרן הישראלית ג'מיני בניהולם של יוסי סלע ומנשה עזרא, ומהקרנות בסמר, ספארק ורדפוינט. לפי הערכות, מחזיקה ג'מיני יותר מ־15% ממניות אדפטיבי. המשקיע הראשון באדפטיבי היה דני כהן, אז שותף בקרן ג'מיני, שהשקיע את מיליון הדולרים הראשונים בחברה מכספי הקרן ב־2007.

 

אדפטיבי החלה את דרכה כמפתחת טכנולוגיה המבצעת עבור מפרסמים אופטימיזציה של פרסום על גבי סרטוני וידיאו ברשת, תחום שזוכה לצמיחה מואצת בשנים האחרונות מאחר שיותר ויותר תקציבי פרסום הועברו לווידיאו ברשת. בהמשך הפכה לרשת פרסום על גבי וידיאו ולבורסת פרסום, כלומר - מגשרת בין ספקי התוכן לבין המפרסמים ומציעה את שטח הפרסום למי שיציע את המחיר הגבוה ביותר. אחת היכולות הבסיסיות של הטכנולוגיה של אדפטיבי היא היכולת לבצע אופטימיזציה של מיקום להשגת תוצאות מקסימליות.

 

אדפטיבי נוסדה ומנוהלת בידי אמיר אשכנזי, שייסד בעברו את שופינג.קום לצדו של נחום שרפמן, ושימש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה. זמן קצר לפני שהקים את אדפטיבי מכר אשכנזי את שופינג.קום ל־eBay תמורת 620 מיליון דולר. להקמת אדפטיבי הצטרפו גם האמריקאי טג גרנאגר, דוקטורנט למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, וד"ר דן קליין, חוקר בלשנות ומדעי המחשב מאוניברסיטת ברקלי.

 

על פי נתוני סוכנות קומסקור מחודש יולי האחרון, דורגה אדפטיבי במקום השלישי מבין פלטפורמות פרסום הווידיאו ברשת עם 1.1 מיליארד מודעות. אחת מכל תשע פרסומות וידיאו ברשת בארה"ב מתבססת על המערכת של אדפטיבי.

 

מתחרתה של אדפטיבי, מילניאל מדיה (Millennial Media), חברה המספקת טכנולוגיה לפרסום על גבי המובייל, הונפקה בשנה שעברה וכיום היא נסחרת במכפיל של פי 2.4 על הכנסותיה. מתחרה נוספת היא ברייטקוב (Brightcove), המספקת שירותי וידיאו לאתרים חיצוניים, ושהונפקה בפברואר במכפיל של פי 1.7 על ההכנסות. לפי הערכות שסיפקה אדפטיבי בעבר, שוק הפרסום בטלוויזיה ובווידיאו ברשת מגלגל כיום 78 מיליארד דולר.

 

מאדפטיבי לא נמסרה תגובה.

 

 צילום: רויטרס

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x