$
בורסת ת"א

מינהל התעופה האמריקאי העלה את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל

בשנת 2008 הוריד ה-FAA את דירוג הבטיחות לקטגוריה 2 והיום, לאחר שבוצעו הפעולות שנדרשה רשות התעופה האזרחית לעשות, הועלה הדירוג חזרה לקטגוריה 1

מעין מנלה 13:2601.11.12
משרד התחבורה הודיע היום (ה') כי מינהל התעופה האמריקאי (FAA) החזיר את דירוג הבטיחות של ישראל לקטגוריה 1. בדצמבר 2008 הרשות האמריקאית הורידה את דירוג בטיחות הטיסה של מדינת ישראל לקטגוריה 2, וכיום, לאחר שבוצעו הפעולות שנדרשה רשות התעופה האזרחית (רת"א) לעשות העלה ה-FAA את הדירוג.

 

לפי הודעת אל על לבורסה עקב הורדת הדירוג בשנת 2008 נדרשה רת"א לבצע סדרת פעולות שעיקרת הסדרת החקיקה בדיני הטייס בישראל. בנוסף, כפי שנדרש על ידי רת"א הוחל בהליך רישוי מחדש לפעילותה המבצעית של החברה.

 

מטוס אל על מטוס אל על צילום: צביקה טישלר

 

אל על הייתה הנפגעת העיקרית מהורדת הדירוג מכיוון שהיא היחידה הפועלת בקו לארה"ב. חברת התעופה ציינה כי כתוצאה מהורדת הדירוג הוטלו מגבלות רבות על פעילותה של החברה לארה"ב, כולל היעדר אפשרות ליישום מלא של הסכם הקוד שייר עם אמריקן איירליינס, היעדר אפשרות להגדלת פעילות או תוספת יעדים בארה"ב והרחבת ביקורות על פעילות החברה.

 

אל על מסרה בהמשך להעלאת דירוג הבטיחות כי היא מברכת המהלך וכי "חברות התעופה הישראליות סובלות ממילא מנחיתות קשה ביחס למתחרותיהן והמגבלות הנוספות שהוטלו על אל על בארבע השנים האחרונות בשל הזנחה רבת שנים של מדינת ישראל הגבירו את הקושי המוטל על אל על בתחרות מול חברות תעופה בינלאומיות ומול בריתות התעופה".

 

קטגוריה 1, הגבוהה, משמעותה שרשות התעופה האזרחית של המדינה עומדת בסטנדרטים של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO). קטגוריה 2 משמעותה שהמדינה חסרה חוקים ורגולציות מינימליים הנדרשים לפיקוח על המובילים האוויריים שבתחומה, על פי הסטנדרטים הבינלאומיים; או שרשות התעופה האזרחית במדינה לוקה בחסר בתחום אחד או יותר, כמו מומחיות טכנית, כוח אדם מיומן, תיעוד או הליכי פיקוח. ב-2008 רת"א נכשלה בכל שמונת התחומים שנבדקו על ידי האמריקאים, ולכן הורד הדירוג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x