הסניפים החדשים של ויקטורי סידרו לרשת זינוק במכירות וברווח הנקי
הרווח התפעולי של הרשת במחצית השנה הראשונה עלה ב-3.3% והגיע ל-13.8 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-13%
ויקטורימסכמת את המחצית הראשונה של 2012 עם צמיחה של 24.5% במכירות ל-35.4 מיליון שקל – צמיחה שנבעה מפתיחה של 6 סניפים חדשים וכן מעלייה של 2% במכירות החנויות הוותיקות (מכירות בחנויות זהות).
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
עם זאת, ויקטורי סבלה מירידה של 3.2% במכירות למ"ר – וזאת עקב המכירות בסניפים החדשים שעדיין לא הגיעו לקצב המכירה של הסניפים הוותיקים יותר.
הנתון המפתיע בדוחות ויקטורי הוא שיפור הרווחיות הגולמית, בניגוד לכל הרשתות הקמעונאיות האחרות שדיווחו עד כה על תוצאות כספיות (שופרסל, כמעט חינם ורמי לוי). ויקטורי דיווחה על רווחיות גולמית של 23.4% במחצית הראשונה של 2012, לעומת 23% במחצית הראשונה של 2011. הרשת נימקה את השיפור בשיפור המחירים שהיא מקבלת מהספקים – וכן ממענקים שקיבלה מהספקים על פתיחת חנויות חדשות.
עם זאת, ההתרחבות של הרשת הביאה לעלייה בהוצאות על שכר עבודה, שכר דירה והוצאות נוספות ששחקו את הרווחיות התפעולית של הרשת מ-4.7% ל-3.9%. הרווח התפעולי של הרשת עלה ב-3.3% במחצית והגיע ל-13.8 מיליון שקל.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 10.9 מיליון שקל, עלייה של 13.1% לעומת המחצית המקבילה.