$
שוק ההון

וול־מארט תכפיל את התקציב לרכישת מוצרים ושירותים מנשים

המהלך הוא חלק מהניסיון של וול מארט להיפטר מתדמיתה כמעסיקה שאינה מצטיינת בהגינות כלפי עובדיה

סוכנויות הידיעות 23:10 14.09.11

 

בניסיון להיפטר מתדמיתה כמעסיקה שאינה מצטיינת בהגינות כלפי עובדיה, ענקית הקמעונאות וול־מארט תכפיל את התקציב לרכישת מוצרים מבתי עסק בבעלות נשים. במקביל, היא תקיים תוכניות הכשרה לתעסוקת נשים ברחבי העולם ותעודד ספקים גדולים לשלב בשרשרת האספקה יותר נשים ומיעוטים.

 

המהלכים המהפכניים גובשו בעקבות החלטת ביהמ"ש העליון בארה"ב לדחות תביעת אפליה ייצוגית שהגישה ביוני קבוצת נשים שהועסקה על ידי וול־מארט.

 

הפסיקה הזו היתה ניצחון משמעותי לוול־מארט, ועתה היא שואפת להטביע חותם משמעותי על העצמתן הכלכלית של נשים. לשם כך הציבה וול־מארט חמש מטרות מרכזיות שאותן היא מקווה להשיג עד 2016. וול־מארט מעסיקה 2.1 מיליון בני אדם ברחבי העולם - ויותר ממחציתם נשים.

 

אחת המטרות המשמעותיות ביותר מבחינת העצמה כלכלית היא הגדלת היקף ההזמנות מבתי עסק בבעלות נשים. בארה"ב, וול־מארט רכשה בשנה שעברה שירותים ומוצרים מנשים בסכום של כ־2.5 מיליארד דולר. עתה היא מתכננת להוציא 5 מיליארד דולר בשנה עד 2016 בארה"ב ולהכפיל את היקף ההזמנות מספקיות בינלאומיות.

 

וול־מארט ספגה פעמים רבות ביקורת מצד ארגונים הטוענים, בין השאר, כי סניפיה פוגעים בחנויות קטנות וכי היא אינה משלמת משכורות הוגנות לעובדיה. וול־מארט תשלב בתוכניות הכשרה תעסוקתיות כ־400 אלף נשים, כמחציתן מעוטות יכולת בארה"ב.

x