$
בורסת ת"א

מנכ"ל נגב קרמיקה: הרכישות יבואו לידי ביטוי ברבעון הבא

המנכ"ל אבי מוטולה: אנו בוחנים את הרחבת המפעל בירוחם. התוכנית שלנו היא להחזיק בשלוש רשתות קמעונאיות מבודלות

סיון איזסקו 08:1702.03.11
נגב קרמיקה מקבוצת אפריקה ישראל רשמה ב־2010 רווח נקי של 27.3 מיליון שקל - צמיחה של 15.5% לעומת השנה הקודמת. רווח זה מייצג תשואה נאה על ההון של כ־20%.

 

השנה החליטה נגב שלא לחלק דיבידנד אלא להשקיע בהתרחבות. ברבעון הראשון של 2011 השלימה נגב את רכישת 75% מחברת אורגל, יבואנית מותג הברזים הגרמני Grohe, בתמורה כוללת של כ־33 מיליון שקל. בחודש הבא עתידה נגב להשלים את העסקה לרכישת הפעילות של חברת חגיי הבורסאית המחזיקה בשתי רשתות לשיווק קרמיקה - וויה ארקדיה וסופר קרמיק.

 

קהל הלקוחות של נגב קרמיקה שייך בעיקרו למעמד הבינוני ורכישת הפעילות של חגיי תגדיל את שוקי היעד של החברה מכיוון שמוצריה של וויה ארקדיה פונים לקהל האמיד ואילו מוצרי סופר קרמיק מכוונים לפלח השוק התחתון. לדברי מנכ"ל נגב קרמיקה אבי מוטולה, "התוכנית היא להחזיק ב־3 רשתות קמעונאיות מבודלות, כאשר היתרון ינבע מבק אופיס מאוחד (הכוונה לאיחוד הנהלת החשבונות, שירותי טכנולוגיית המידע וכדומה - ס"א) שישרת את שלוש הרשתות". מוטולה הבטיח שהרכישות שביצעה נגב במהלך 2010 יבואו לידי ביטוי בדו"חות הכספיים של הקבוצה החל מהרבעון השני של 2011.

 

השקעה נוספת שאותה בוחנת נגב קרמיקה בימים אלו היא הרחבת מפעל החברה בירוחם בהשקעה כוללת של עד 140 מיליון שקל. לפי מוטולה, המפעל פועל כיום במלוא קיבולת הייצור שלו ועם רכישת הפעילות הקמעונאית של חגיי, ייתכן שתהיה הצדקה להרחבת יכולות הייצור. זאת, מאחר שמוטולה מעריך שבהמשך הדרך תוכל נגב קרמיקה לייצר בעצמה חלק מהמוצרים המיובאים כיום על ידי וויה ארקדיה וסופר קרמיק. בהקשר זה ציין סמנכ"ל הכספים של נגב קרמיקה אביהו איבשיץ כי ההשקעה במפעל החדש צפויה להתקיים במסגרת חוק עידוד השקעות הון, המאפשר לקבל מהמדינה מענק בהיקף של 24% מהיקף ההשקעה.

 

 

הכנסותיה של נגב קרמיקה ב־2010 הסתכמו בכ־545.2 מיליון שקל, צמיחה של 13.5% לעומת 2009. כ־3% מההכנסות מיוחסים לאספקת חומרי גמר לקניון אפי במוסקבה השייך לאפריקה ישראל.

 

הרווח הגולמי ב־2010 הסתכם בכ־201.6 מיליון שקל, צמיחה של כ־18.1% לעומת השנה שלפניה. שיעור הרווח הגולמי עלה מ־35.5% ב־2009 ל־37% ב־2010.

 

עלות שכרו של מוטולה הסתכמה ב־2010 בכ־1.8 מיליון שקל. מסכום זה, חצי מיליון שקל ניתנו לו כמענק על תרומתו לחברה.

 

הסניף של נגב קרמיקה ברומניה עדיין לא עבר לרווח, וב־2010 הוא רשם הפסד של כ־1.4 מיליון שקל. אפי אירופה, השייכת אף היא לקבוצת אפריקה ישראל, היתה עשויה להיות לקוח חשוב של סניף זה, אולם הנפקתה נדחתה למועד לא ידוע דבר המקשה עליה להשיג מימון לפרויקטים במזרח אירופה.

 

בהתייחס לגאות בשוק הנדל"ן אמר מוטולה כי הצמיחה במספר התחלות הבנייה אמנם משפיעה לטובה על תוצאות החברה, אולם מדובר בהשפעה שולית שכן כ־80% ממכירותיה של נגב קרמיקה הם לקהל המשפצים ורק 20% הם לפרויקטים חדשים המסה המרכזית היא בקהל המשפצים. "היום המודעות גבוהה יותר לעיצוב הבית. אם בעבר נהוג היה לשפץ את הדירה פעם ב־20–30 שנה, הרי שהיום התחום מפותח בהרבה, נעשה בסיוע של אדריכלים ומעצבי פנים, המודעות לנושא גבוהה ותדירות השיפוצים גדולה מבעבר".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x