$
שוק ההון

מנכ"ל סודהסטרים: "צופים צמיחה מהירה בארה"ב בטווח הארוך"

דניאל בירנבאום אומר בראיון לבלומברג: "לא חושבים שתימחרנו את המניה נמוך בהנפקה. על הירידות במניה אחרי הזינוקים: "אחרי רווחי שיא ברבעון, טבעי שהמשקיעים יממשו רווחים"

שהם לוי 22:56 03.12.10

 

דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים (סימול: SODA) העניק ראיון מיוחד לבלומברג על רקע תוצאות הרבעון השלישי של החברה. מניית סודה סטרים צנחה בכ-18% ביום המסחר העוקב לפרסום דו"חותיה הכספיים, לא לפני שהספיקה להכפיל את שוויה פחות מחודש אחרי ההנפקה. סודהסטרים הפכה לאחת הסחורות הכי לוהטות בוול סטריט.

 

"הייתה לנו הנפקה מוצלחת  מאוד שתומחרה ברף העליון שהענקנו - 20 דולר למניה", אומר בירנבאום בתחילת הדברים.

 

כשנשאל על המימושים במנייה והירידה החדה אמר: "היו לנו רווחי שיא וזה טבעי שמשקיעים יממשו רווחים. המשקיע

 

החברה שניהלה את סודה סטרים (קרן פורטיסימו), טרם ההנפקה, גרפה לעצמה בדו"חות הכספיים עמלה חד פעמית בעקבות סיומו של הסכם הניהול של סודה. המראיינת של בלומברג פנתה אל מנכ"ל סודה סטרים כדי שיסביר את ההוצאה החד פעמית שרשמה בדו"חותיה.

 

"שילמנו לחברת הניהול סכום קבוע שנקבע כשיעור מסוים מה-EBITDA. כעת הסתיים אותו הסכם ונאצלנו לבצע הפרשה חד פעמית", מסביר בירנבאום לבלומברג.

 

מנחי תוכנית הטלויזיה של בלומברג לא חסכו שאלות קשות ממנכ"ל סודה סטרים. הביקורת של המנחה להצלחת ההנפקה היא שייתכן והחברה תימחרה נמוך מדי את המניות ובכך הפסידה ערך נוסף, או כספים נוספים שיכלה לגייס.

 

"אנחנו מאוד אופטימיים באשר לעתיד החברה, העסקים שלנו מאוד בריאים. לא חושבים שתימחרנו את המניה נמוך בהנפקה. כ-18% ממכירותיה של סודה סטרים מגיעות מאירופה, אך החברה מכוונת חזק לצפון ארה"ב. לסודה יש מתחרות גדולות ממנה מאות מונים, כמו פפסיקו וקוקה קולה.

 

בירנבאום אומר בתגובה לשאלת המראיינת כי המודל העסקי של סודהסטרים שונה בתכלית מזה של קוקה קולה ופפסיקו: "להם יש פחיות ובקבוקים, אתה צריך לסחוב אותם הביתה. אצלנו הצרכנים מכינים את הסודה שלהם בביתם".

 

"אנחנו מאוד אגרסיביים ואופטימיים בכל הנוגע לאסטרטגיה שלנו", הסביר עוד בירנבאום.

 

 

 

 

 

 

x