$
בורסת ת"א

8 מיליון שקל לבכירי דלק רכב הוענקו ללא חוזה או אישור דירקטוריון

שני המשנים למנכ"ל ושני הסמנכ"לים בדלק רכב מועסקים ללא חוזה ולתקופה בלתי מוגבלת. רשות ניירות ערך דורשת הבהרות

נעמה סיקולר 08:5106.10.10

ארבעת נושאי המשרה הבכירים בדלק רכב, שעלות שכרם ב־2009 הסתכמה בכ־8 מיליון שקל, מועסקים ללא חוזה בכתב לתקופת העסקה בלתי מוגבלת, ותנאיהם כלל לא הובאו לאישור האורגנים המוסמכים של החברה - כך עולה מדיווח דלק רכב אתמול לבורסה, בעקבות דרישת רשות ניירות ערך להבהרות.

מה דעתך על מניית דלק רכב:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

גיל אגמון, מנכ"ל החברה שרכש לפני שבועות ספורים את השליטה בה מקבוצת דלק, שלט גם כששימש כמנכ"ל שכיר בלבד בכל האספקטים הקשורים לניהול החברה - ושכר הבכירים נקבע על פי שיקול דעתו הבלעדי. דלק רכב מסבירה כי תקנון החברה קובע ששכרו של נושא משרה טעון את אישור הממונה עליו בלבד, והסכמי השכר עם ארבעת הבכירים אינם נחשבים כעסקה חריגה, המחייבת לפי התקנון את אישור דירקטוריון החברה.

 

דלק רכב מציינת כי המנכ"ל אגמון קבע את שכר הבכירים - המשנים למנכ"ל, יורם מזרחי (עלות שכר של 2.4 מיליון שקל ב־2009) ושחר שמש (2.6 מיליון שקל), סמנכ"לית הכספים רונית בכר (1.5 מיליון שקל) וסמנכ"ל השירות שלמה גבע (1.4 מיליון שקל).

 

לפי הודעת החברה, שכרו של כל אחד נקבע בהתאם למעמדו, תפקידו, תחומי אחריותו ותרומתו לחברה - תוך התחשבות בתוצאות הכספיות ובמקובל בשוק. שכרם של הארבעה הורכב משכר בסיס, מענק ותשלום מבוסס אופציות - כל אלו לא הובאו לאישור הדירקטוריון ואף לא עוגנו בחוזה כתוב לתקופה מוגדרת. בעקבות פניית רשות ני"ע, ידונו בקרוב דירקטוריון דלק רכב וועדת הביקורת של החברה בשאלה, האם תנאי השכר הם בכל זאת עסקה חריגה הדורשת אישור במוסדות החברה.

 

גיל אגמון יהפוך בקרוב באופן רשמי לבעל השליטה ביבואנית מאזדה ופורד, לאחר שסיכם עם קבוצת דלק של יצחק תשובה את רכישת 22% מהמניות תמורת כמיליארד שקל. בעקבות העסקה תרשום קבוצת דלק רווח הון של 1.6–1.8 מיליארד שקל ותרד לאחזקה של 33% בדלק רכב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x