$
בורסת ת"א

דוד אבנר יפרוש מתפקידו כמנכ"ל פרטנר באוקטובר; אלי גליקמן צפוי להחליפו

עם סיום כהונתו ימונה אבנר לסגן יו"ר החברה. אילן בן דב: "אלי גליקמן הוא בחירה מצוינת המעידה על עומק משאביה הניהוליים של פרטנר"

גילעד נס ושהם לוי 16:3716.03.10

מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, יעזוב את תפקידו ב-1 באוקטובר השנה, ויוחלף בידי אלי גליקמן - כך הודיעה היום (ג') החברה. גליקמן מונה לפני כחודשיים למשנה למנכ"ל, כחלק מהליך חפיפה בין השניים, שעתיד היה להסתיים בעזיבתו של אבנר.

 

לאחר פרישתו מתפקיד המנכ"ל ישאר אבנר בפרטנר, וישמש כסגן יו"ר דירקטוריון החברה, אילן בן דב. בתפקיד זה יהיה אבנר אחראי על פיתוח האסטרטגי של פרטנר בשנים הבאות.

 

מה דעתך על מניית פרטנר:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

בן דב אמר כי תחת הנהגתו של דוד אבנר, פרטנר הגיעה להישגים חסרי תקדים בחוזקת המותג ושירות הלקוחות, שיפור משמעותי של הביצועים הפיננסיים ויצירת אחת מסביבות העבודה הטובות בישראל. "באמצעות שילוב של יכולות ניהול ומנהיגות חזקות, הצליח דוד למנף את נכסיה של פרטנר ולהציב רף חדש של מצויינות תפעולית. במהלך תקופתו פרטנר חיזקה את מעמדה בשוק הסלולר, התרחבה לתחום התקשורת הקווית וביססה את היסודות לצמיחה עתידית."

 

"אלי גליקמן הינו בחירה מצוינת המעידה על עומק משאביה הניהוליים של פרטנר", הוסיף בן דב. "הוא מביא עימו הבנה עמוקה של הארגון התפעולי של פרטנר, אשר יחד עם כישורי הניהול המצוינים שלו צפוי להוביל את החברה לגבהים חדשים."

 

אבנר משמש כמנכ"ל פרטנר מאז 2007, והוא החליף את המנכ"ל הראשון של פרטנר, עמיקם כהן. כהן היה זה שהביא את אבנר לחברה ומינה אותו למשנה למנכ"ל. קודם לכן שימש אבנר בתפקידי הנהלה בשטראוס, שם הכיר את כהן, ובאמדוקס.

 

תחת הנהגתו החלה החברה לצאת מתחום הליבה שלה, אספקת שירותי סלולר, והחל מסוף 2008 היא מספקת שירותי שיחות פנים ארציות ללקוחות ביתיים, קישוריות אינטרנט (ISP) ומפעילה אתר וידאו בתשלום. הבחירה בכניסה למיזמים אלה, טען אבנר, הגיעה לאחר בחינה אסטרטגית שבוצעה בחברה כבר ב-2006, ולדבריו סימנה את הרחבת היצע פתרונות התקשורת של החברה כדרך לשימור והגדלת הכנסותיה בעתיד. אסטרטגיה זו זכתה לביקורת רבה, כמובן, מצד החברות המתחרות, אך גם מצד חלק גדול מהאנליסטים המסקרים את מניית החברה, שכן הללו תמהו על כניסה לתחומים רוויים כל-כך שבהם נראה שלפרטנר אין ערך מוסף מלבד המותג שבנתה בתחום הסלולר.

 

תוצאות שנת 2009 הציגו, כצפוי, הפסד בפעילויות החדשות. החברה דיווחה על גיוס של כ-63 אלף מנויים לשירותיה הלא-סלולריים, אולם מכיוון שרוב מוחלט של מנויי הטלפוניה שלה הינם גם מנויי שירות קישוריות האינטרנט, מדובר למעשה בכ-32-35 אלף בתי אב שהעדיפו את החברה על פני ספקי הטלפוניה האחרים. מדובר בקצב גיוס נמוך, יחסית לחוזקת המותג של החברה, התמקדותה בחלק מהשנה במחירים נמוכים, והעובדה שהיא מציעה שירותים מתוחכמים המחברים בין הפלטפורמה הסלולרית לטלפון הקווי.

 

יש לציין כי מהלך שהיה צפוי להצעיד פעילויות אלה בצורה משמעותית קדימה, רכישת חברת 012 סמייל מידי שאול אלוביץ', נחסם בידי משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק התקשורת, וכך נאלצת פרטנר, נכון לעכשיו, לנסות ולהגדיל את מספר לקוחותיה בתחומים אלו שלא באמצעות רכישה. יתכן ובעתיד תיפתח אפשרות רגולטורית לרכוש את סמייל מידי אמפל שבשליטת יוסי מימן, אך זו תלויה בעיקר בסמייל עצמה ובאסטרטגיה שתבחר להרחבת פעילותה בשוק התקשורת המקומי.

 

מינויו של גליקמן לתפקיד המשנה למנכ"ל בוצע בהסכמתו של אבנר, ולפי גורמים בחברה העובדה שגליקמן חתום על מהלך הרחבת פעילות ה-retail של החברה מסמנת כי פרטנר תמשיך לפעול בכיוון זה גם בעתיד. כזכור, החברה החליטה לפני יותר משנה לנתק את שיתופי הפעולה השיווקיים שלה עם משווקי משנה כסופרפארם, וכינסה את פעילויות השיווק לתוך החברה.

 

השינוים בכס המנכ"ל אינם היחידים שעוברים על פרטנר ב-2010 – החברה הודיעה לאחרונה על שובו של יעקב קדמי לתפקיד סמנכ"ל השיווק, ושינוי במבנה החברה. לפי המבנה החדש, החברה תפעל תחת שתי חטיבות: חטיבת הלקוחות הפרטיים, שתנוהל בידי סמנכ"ל השיווק הקודם, ארז פז, וחטיבת הלקוחות העסקיים, שאותה ינהל גיל רוזנפלד, ששימש עד כה כסמנכ"ל המכירות של החברה.

 

בנוסף, הפעילות הלא-סלולרית אוחדה לתוך פעילותה הכללית של החברה, במטרה ליצור סינרגיה במכירות, שיווק ושירות הלקוחות של המוצרים, בעת שהחברה מנסה להעביר באיטיות את פעילותה מספקית סלולר בלבד לספקית שירותי תקשורת כוללים.

 

בחודש אוגוסט 2009 רכש אילן בן דב את השליטה בחברת פרטנר מידי חברת האצ'יסון הסינית. אתמול ספגה החברה הורדת דירוג מחברת הדירוג העולמית מודי'ס על רקע חלוקת דיבידנד הענק.

 

בנפרד, הודיע דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד של 1.89 שקל למניה, או 289 מיליון שקל בדומה לרווח שרשמה החברה ברבעון הרביעי. החלוקה עצמה תתבצע ב-22 באפריל השנה והיום הקובע מבחינת בעלי המניות יהיה ב-7 באפריל. במקביל אישר דירקטוריון החברה מדיניות דיבידנד שחותרת לתשלום של לפחות 80% מהרווח הנקי של החברה ב-2010.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x