בירה עם מצב רוח: זינוק חד ברווחי היינקן ב-2009
יצרנית הבירה ההולנדית רשמה ב-2009 רווח נקי של 1 מיליארד יורו, לעומת 209 מיליון יורו ב-2009. המכירות עלו ב-2% ל-14.7 מיליארד יורו
יצרנית הבירה ההולנדית היינקן דיווחה כי הרווח השנתי שלה לשנת 2009 צמח פי חמישה, לאחר שהפחיתה את מחיקות הערך, ובמקביל פצחה בתוכניות הורדת עלויות והעלתה מחירים על אף המשבר הכלכלי העולמי.
הרווח הנקי של החברה ב-2009 עמד על 1.02 מיליארד יורו (1.39 מיליארד דולר), לעומת
לדברי מנכ"ל החברה, ז'אן פרנסואה ואן בוקסמיר, "הצמיחה האורגנית" ברווח הנקי הייתה 18.4%. "בזכות המחירים רשמנו הכנסות יציבות שפיצו על ירידה בנפח המכירות", הסביר ואן בוקסמיר. להערכתו, חובבי הבירה יעדיפו ב-2010 מותגים זולים יותר, ואילו היינקן מתכננת להעלות את הפרסום שלה כדי לפצות על המגמה הזו.