פרשנות: להשלים החקיקה, ומהר
החברות עושות כמעט הכל למשוך את הלקוחות ומרוויחות מהפסדיהם
חלוקת מענקים, מתנות ונסיעות לחו"ל ללקוחות חדשים או השתתפות חינם בקורסים לניתוח טכני - חברות המסחר במט"ח (פורקס) יעשו כמעט הכל כדי לגייס לקוחות חדשים.
הרוב המוחלט של חברות הפורקס בישראל הן "עושות שוק", כלומר הן אינן מתכסות מול הפוזיציות, אלא אמורות להתכסות בין
התפתחות הטכנולוגיה והמסחר באינטרנט והיעדר רגולציה הביאו בשנים האחרונות להתרחבות מואצת של פעילות חברות הפורקס בישראל. מעת לעת נשמעו טענות שהענף מתנהל מתוך ניגוד עניינים מובנה בין החברות ללקוחות, ושהחברות נהנות מעודף מידע. בין השאר נטען שבענף נהוג לתגמל סוכנים ומשווקים על בסיס הפסדי לקוחות.
עוד ביקורת הופנתה לעבר הקורסים במט"ח שמציעות כמה מהחברות. חלק מהקורסים מבטיחים ללמד את המשתתפים איך להרוויח כסף מהבית בלי לעבוד או לפחות איך לארגן לעצמם "השלמת הכנסה". הקורסים ניתנים לעתים בחינם ללקוחות חדשים, ובלבד שיסחרו באמצעות החברה המציעה את הקורס.
עם זאת, צריך להדגיש שגם על המשקיעים שנכנסים לתחום המט"ח הקמעוני מוטלת אחריות: עליהם לבדוק היטב מהו השוק שאליו הם נכנסים - על הסיכויים והסיכונים שלו - ומיהן החברות שדרכן הם מבקשים לסחור.
הסדרת פעילותן של חברות הפורקס נגררת כבר חמש שנים. כעת, לאחר שהרשות השלימה את העבודה על ניסוח החוק, זירוז הליכי החקיקה יאפשר לרשות לבצע חלק חשוב מעבודתה - להביא לשקיפות ולהגינות בשוק ההון ולהגן על המשקיעים.