שיווקיסט

תעשיית הגיימינג: כרטיס הכניסה למגרש של דור ה-Z

מה הן ההזדמנויות השיווקיות והעסקיות בתעשיית הגיימינג, מה הן הפלטפורמות שכל משווק לדור ה-Z חייב להכיר ומי המשפיענים בתחום שכדאי לעקוב אחריהם?

עדי יזדי דננברג 14:0505.05.21
תעשיית הגיימינג היא בין הצומחות ביותר בעולם עם שוק שהוערך בכ-200 מיליארד דולר ב-2020. תעשייה שמתחרה בגאון על שעות הפנאי עם גדולות וחזקות כמו נטפליקס ו-HBO ונוגסת בחינניות בעוגת הבידור.

 

לאחרונה יצא לי להתוודע לעולמות הגיימינג. עולם חדש ונפלא עם מנעד רחב של משחקים, פלטפורמות חברתיות, כלים למוניטיזציה, חומרה, תוכנה, אביזרים, גימיקים, בעלי עניין כמו חברות ענק, סטארט-אפים, משקיעים, יוצרי תוכן, קהילות וכמובן הסטרימרים, המשפיענים והגיימרים, שהם הסלבס של התעשייה.

 

Twitch היא פלטפורמת הווידאו החברתית הגדולה ביותר של קהילת הגיימרים ללייב סטרימינג. הפלטפורמה מאפשרת לתקשר עם המעריצים וגם לעשות מזה כסף בעזרתם של סטארט-אפים מוכשרים כמו StreamElements, שנוסדה על ידי חבורת ישראלים ומפתחת כלים למוניטיזציה ליצרני התוכן. Twitch נרכשה לפני מספר שנים על ידי אמזון. בשנה החולפת היא כמעט והכפילה את מספר היוזרים ואת שעות הפנאי שהם בילו בה בהתאם, כך שהן הסתכמו בשני מיליארד שעות. אחריה מככבות יו טיוב, פייסבוק גיימינג, Mixer וגוגל פליי.

 

גיימר. תעשייה שמגלגלת מיליארדים גיימר. תעשייה שמגלגלת מיליארדים צילום: שאטרסטוק

 

פלטפורמות הגיימינג מאפשרות להגיע באופן ישיר לקהל הצעיר שלא בהכרח נמצא בערוצים המסורתיים ואף ברשתות החברתיות המיינסטרימיות כמו פייסבוק, אינסטה או טיק טוק. פוליטיקאים זיהו את ההזדמנות והחלו להתנסות באופן יזום בעולמות הגיימינג והלייב סטרימינג בכדי לכבוש את אהדת קהל הבוחרים הצעירים. כך למשל, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, פוליטיקאית אמריקאית דמוקרטית והאישה הצעירה ביותר שנבחרה לקונגרס בתולדות ארצות הברית, הידועה בכינויה הגיימרי AOC מככבת ב-Twitch במשחקים ידועים כמו Among Us. היא גם שיתפה פעולה עם סטרימרים פופולריים כמו פוקימון ו-HasanAbi וזכתה למיליוני צפיות ולאהדת הקהילה הגיימרית. אז מי פה ה- Imposter?

 

אמא, מה את עושה ב-Discord?

 

חשבון בדיסקורד, הרשת החברתית הכי לוהטת לגיימרים וסטרימרים כבר פתחתם? דיסקורד היא אפליקציה ואתר אינטרנט VoIP חינמי, המאפשרת ליוזרים לתקשר בהתכתבות, שיחת וידאו ושמע. השימוש העיקרי בדיסקורד הוא בשרתים, סוג של קבוצות שמחולקות לנושאים שונים וקהילות. כסקרנית ידועה, החלטתי לאחרונה לפתוח חשבון תחת השם המבטיח LadyD. זאת כמובן בליווי צמוד ובהדרכה אישית של הבן שלי, שפירגן והביע את התפעמותו ממידת העניין של קשישה כמוני בדיסקורד, ובד בבד לא הצליח להסתיר את המבוכה שנסוכה על פניו. דיסקורד זוכה לפופולריות גבוהה וכמעט שילשה את הכנסותיה בשנה החולפת ממכירת מנויים המספקים פיצ'רים ייחודיים, וכל זאת מבלי למכור שטחי פרסום כמודל עסקי.

 

הסלבס של הגיימינג

 

מסתבר שזה לא כזה נורא להיות גיימר במשרה מלאה. העשירייה הפותחת משתכרת יחד כ- 100 מיליון דולר בשנה. על נינג'ה שמעתם? הבחור או 'החננה' כמו הבן שלי מכנה אותו, בן ה-29, ששמו האמיתי הוא בכלל Tyler Blevins, עומד בראש הרשימה מזה מספר שנים, ויש לו 16.6 מיליון עוקבים. לשם ההשוואה, החננה, מחזיק במספר עוקבים גבוה בהרבה מסלבס כמו סם סמית, אדם לוין ואפילו מדונה. עוד באותה רשימה מככבים גיימרים ידועים כמו PewDiePie, , N0tail Preston, Markiplier, Ana ו-Shroud. נינג'ה הוא מכונה משומנת של כסף. יש לו שיתופי פעולה עם מותגי ענק כמו אדידס ורד בול, הוא חתום על בלעדיות עם מיקרוסופט ומתארח לבקרים בתוכניות פופולריות כמו תוכנית הלילה המאוחרת של ג'ימי קימל. אהה וגם יש אווטאר בדמותו עבור גיימרים שרוצים לשחק ולהרגיש נינג'ה. גם פה בישראל צמח דור Z של גיימרים סלבס כמו עידן תלם הידוע כ- IndeGame ורעות אריה שעונה לכינוי QueeNiki.

 

עדי יזדי דננברג סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי וגיימרית מתחילה עדי יזדי דננברג סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי וגיימרית מתחילה צילום: תומר יעקובסון

 

ספורט אלקטרוני

 

ה-e-Sports, תת-תעשייה בעולמות הבידור והגיימינג, אשר דידתה מאחור שנים רבות, נחשבה לנישתית ולא זוהרת במיוחד, עשתה קפיצה יפה בשנה החולפת. הקורונה הובילה לביטול ליגות הספורט השונות והותירה את האצטדיונים ריקים. כצעד מתבקש, התחליף הווירטואלי של תחרויות משחקים מקוונים, זז לקדמת המסך. גם שחקני העל זיהו את המגמה ונכנסו לזירה הווירטואלית כמו אגדת הכדורסל, מייקל ג'ורדן שהצטרף לאחרונה כיועץ לדירקטוריון של חברת ההימורים ומשחקי הפנטזי ספורטס דראפט-קינגס.

 

רוצים לדעת איזה סוג של גיימרים אתם?

 

האם אתם אוהבים לחקור עולמות, להיות הגיבור, האם אתם בכלל בקטע של לרמות, מעדיפים לשחק עם חברים? קחו מספר דקות, מלאו את המבדק והשיבו על שאלות כמו מה טעם הצ'יפס המועדף עליכם, מהי המסיבה האידיאלית מבחינתכם, מה הצבע והיום המועדפים עליכם וכו'. אל תשאלו אותי מה הקשר, אבל כנראה שיש, ותגלו. אני מסתבר, 80% גיימרית חברתית ו-20% חוקרת עולמות.

 

משווקים, רוצים להיות In the game? תתחילו לשחק את המשחק! תעשיית הגיימינג רותחת וטומנת בחובה הזדמנויות שיווקיות ועסקיות יוצאות דופן ובעלויות סבירות למדיי.

 

עדי יזדי דננברג היא סמנכ"לית שיווק בחברות גלובליות צומחות וגיימרית מתחילה

x