$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

חוזרים לשגרה: קוקה-קולה סוגרת את אתר האונליין שהקימה לפני שנה

לפני שנה, בנסיון לפצות על אבדן מכירות לשוק המוסדי בגלל הקורונה, החברה המרכזית אפשרה לראשונה להזמין את מוצריה עד הבית דרך אתר "נביעות ועוד", באמצעות מערך ההפצה של כדי המים של נביעות. כעת נסגר מערך ההפצה הזה

נורית קדוש 14:1811.04.21

החזרה ההדרגתית לשגרה באה לידי ביטוי בהתאמת פתרונות הצריכה של חברות המזון. לכלכליסט נודע כי החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל), סוגרת את האפשרות להזמנת משקאות אונליין עד לבית הלקוח.

 

 

 

לפני שנה, בנסיון לפצות על אבדן מכירות לשוק המוסדי בעקבות סגירת בתי הקפה, המסעדות ובתי המלון, אפשרה לראשונה להזמין את מוצריה עד הבית, דרך אתר "נביעות ועוד".

 

מלבד ההבנה שהצרכנים חזרו לרכוש מוצרים בחנויות פיזיות, סגירת פעילות האונליין היא צעד משלים להחלטת החברה שנחשפה בכלכליסט בחודש שעבר לסגור את פעילותה של נביעות בשוק כדי המים.

 

בקבוקי קוקה-קולה בקבוקי קוקה-קולה צילום: איי פי

 

מדובר בפעילות שקיימה החברה לאורך שלושה עשורים, אשר הפכה בשנים האחרונות ללא רווחית. בשנים החולפות, נוכח חלופות נוחות יותר דוגמת ברי מים, רשם שוק כדי המים ירידה מתמשכת ומכירותיו מוערכות בכ־120 מיליון שקל בשנה. זאת, בעוד תפעולו כרוך במערכי לוגיסטיקה, תפעול ושירות מורכבים.

 

הזמנות האונליין של כלל מוצריה של קוקה-קולה, סופקו באמצעות מערך ההפצה של כדי המים ומרגע שזו תסגר בחודש הקרוב, אין לחברה מערך הפצה מותאם ובעל ערך כלכלי להזמנות אונליין.

 

החברה המרכזית אישרה כי האתר עתיד להיסגר בקרוב ומסרה: "כפי שצוין בהשקתו, אתר 'נביעות ועוד׳ הוקם כמענה לצורך צרכני מהותי ערב הסגר הראשון. עתה המשק חזר לשגרה והצרכנים חזרו לערוך קניות בכלל השוק הצרכני שנפתח באופן מלא, על כן האתר מסיים את תפקידו".

 

בדומה לחברה המרכזית, פעלו חברות נוספות בשנה שעברה להקמת מערכי מכירות אונליין. בין החברות שנכנסו לזירה שצמחה בשיעור חד על רקע מגבלות התנועה: תנובה, שסטוביץ, חוגלה ועוד. ניתן להעריך כי חלק ניכר מהחברות יפעלו באופן דומה וישנו את התנהלותן בעקבות החזרה לשגרה.

x