פרסום ושיווק

ההפסד של החברה האם של תן ביס תפח ב-2020

ג'אסט איט טייקאווי, שנהנתה מ-588 מיליון הזמנות אשתקד, רשמה זינוק בהכנסות השנתיות שלה לכ-2 מיליארד יורו, לעומת הכנסות של 416 מיליון יורו ב-2019, אך ההפסד התפעולי התרחב ב-37% ל-107 מיליון יורו

אורנה יפת 21:2031.03.21

588 מיליון הזמנות לארוחות שביצעו 60 מיליון הצרכנים הפעילים של ג'אסט איט טייקאווי (Just Eat-Takeaway) לא עזרו לחברה האם של תן ביס לצמצם הפסדים. 2020 היתה שנת הקורונה שבה הגדילו חברות המשלוחים בכל העולם את פעילותן. המסעדות נסגרו, האזרחים היו מסוגרים בבתים, ומשלוחי מנות המזון זינקו באופן משמעותי.

 

 

 

חברת ג'אסט איט טייקאווי דיווחה אמנם על זינוק בהכנסות השנתיות שלה לכ-2 מיליארד יורו, לעומת הכנסות של 416 מיליון יורו ב-2019, אך למרות זאת התרחב ההפסד התפעולי ב-37% ל-107 מיליון יורו. החברה מסבירה את הרחבת ההפסד בעלויות כח האדם, בהוצאות על שליחים, בעלויות עיבוד ההזמנות, בהגדלת הפחת ובהוצאות תפעול אחרות.

 

שליחים של תן ביס שליחים של תן ביס צילום: יח"צ תן ביס

 

 

ג'אסט איט מנהלת הזמנות עבור 244 אלף מסעדות. 1.65 מיליארד יורו מהכנסותיה נבעו מעמלות שהיא גובה מהמסעדות. עמלות אלו מהוות 81% מכלל הכנסות החברה והן זינקו ב-344% ביחס לשנה קודמת. 231 מיליון יורו מהכנסותיה של ג'אסט איט נבעו מדמי משלוח שהיא גובה מצרכנים. בסיום 2020 גדל ההפסד של ג'אסט איט טייקאווי ב- 31% ל-151 מיליון יורו.

 

"בסך הכל 2020 היתה פרק נוסף בסיפור הפנומנלי של החברה", אמר Jitse Groen, מנכ"ל ומייסד החברה הממוזגת - ג'אסט איט הבריטית וטייקאוווי ההולנדית. "החברה היא כיום אחת מפלטפורמות משלוחי המזון הגדולות ביותר בעולם ואנחנו מתכוונים לנהל אותה תוך שמירה על ערכי הליבה שלנו. אני בר מזל לנהל את החברה הזו ומשתוקק בציפיה לשנת 2021".

 

בישראל פועלת ג'אסט איט כאמור באמצעות חברת תן ביס שאותה היא רכשה בשנת 2018. תן ביס מספקת בעיקר פתרונות לעסקים באמצעות ארוחות מסובסדות לעובדים, אך במשבר הקורונה הרחיבה את הפעילות בתחום המשלוחים תוך שהיא פונה ישירות לצרכן הסופי.

 

ב-2019 רכשה טייקאווי ההולנדית את חברת המשלוחים הבריטית ג'אסט איט ביותר מ-7 מיליארד יורו והודיעה שהיא צפויה לרכוש גם את חברת גראבהאב.

 

x