פרסום ושיווק

רשם הסימנים דחה התנגדות סופר פארם לסימן המסחר של אבוט

סגנית רשם הפטנטים קבעה כי הסימנים אינם זהים או דומים עד כדי להטעות, ו”יש להיזהר מלהקנות למתנגדת הגנה רחבה מדי על סימניה”. עוד נקבע כי ערוצי השיווק שונים מאלה של אבוט

סגנית רשם סימני המסחר דחתה בשבוע שעבר את התנגדות סופר פארם ישראל לרישום סימן מסחר מילולי שביקשה חברת מעבדות אבוט: “Life. To The Fullest”. סופר פארם ציינה כי ב־1995 השיקה את המותג LIFE וכיום נעשה בו שימוש בתחומים שונים. עוד טענה כי בקידום המותג הושקעו משאבים רבים והודות לכך הפך למצליח. לטענתה, הסימן המבוקש של אבוט דומה עד כדי להטעות לסימניה ולפיכך אינו כשיר לרישום. מנגד, מעבדות אבוט, שהיא חברה אמריקאית של מכשור רפואי, תרכובת מזון לתינוקות ותוספי תזונה, טענה באמצעות עו”ד ליעד וטשטיין כי הסימן נרשם במדינות רבות ואינו מטעה.

 

 

 

 

מנכ”ל סופר־פארם ניצן לביא מנכ”ל סופר־פארם ניצן לביא צילום: אביגיל עוזי

 

סגנית רשם הפטנטים ז’קלין ברכה קבעה כי הסימנים אינם זהים או דומים עד כדי להטעות, ו”יש להיזהר מלהקנות למתנגדת הגנה רחבה מדי על סימניה”. עוד נקבע כי ערוצי השיווק שונים מאלה של אבוט: “אבוט משווקת את השירותים והמוצרים באמצעות מדיה דיגיטלית, בין היתר בפייסבוק ובאתר האינטרנט של החברה. לעומתה סופרפארם מקפידה למכור את המוצרים הנושאים את הסימן LIFE ברשתות שלה בלבד... אבוט מספקת את עיקר שירותיה ומוצריה לקהל יעד של רופאים, חולים וקהיליות בתחום הרפואה שלא באמצעות רשת סופר פארם”. ברכה הטילה על סופר פארם הוצאות משפט של 45 אלף שקל.

 

מסופר פארם נמסר: “החברה לומדת את ההחלטה”.

x