$
פרסום ושיווק

נעם וימן יגרוף מהנפקת דיפלומט 21 מיליון שקל

טיוטת התשקיף של החברה חושפת הסכם העסקה חדש עם הבעלים והמנכ”ל, שיזכה למענק הנפקה ואופציות בתוך הכסף. השווי המבוקש: 1.2 מיליארד שקל לפני הכסף

נורית קדוש 07:2725.02.21

דיפלומט עושה צעד נוסף בדרך לבורסה. יבואנית מוצרי הצריכה פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ממנה עולה כי בכוונתה לגייס 300 מיליון שקל בהנפקת 5.2 מיליון מניות במחיר 57.7 שקל למניה. שווי החברה לפני הכסף עומד על 1.2 מיליארד שקל, ולאחריו 1.5 מיליארד שקל.

 

 

במסגרת טיוטת התשקיף, חושפת החברה את הסכם ההעסקה החדש של מנכ"ל ובעלי החברה נעם וימן, לפרק זמן של 5 שנים. וימן יקבל מענק הנפקה בגובה 11.5 מיליון שקל ויהיה זכאי להקצאה של 173,333 אופציות, הניתנות להמרה לאותה כמות של מניות רגילות של החברה במחיר מימוש של 1 שקל למניה, אשר תהוונה במועד מימושן 0.8% מהונה המונפק והנפרע של החברה. לפי תנאי האופציות, בהנחה של מימוש מלא לפי מחיר המניה המבוקש בהנפקה, שוויין כ־9.8 מיליון שקל. האופציות יהיו ניתנו למימוש החל משנתיים ממועד ההנפקה ועד לתקופה של 5 שנים.

 

נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט נועם וימן על רקע מוצרים של דיפלומט צילום: קרן בן ציון

 

בסמוך להנפקה, תחלק החברה דיבידנד בגובה 100 מיליון שקל, כך שוימן, שיחזיק ב־13.8% מדיפלומט לאחר הדילול, יגרוף 13.8 מיליון שקל. בחודש שעבר חילקה דיפלומט דיבידנד נוסף של 50 מיליון שקל.

 

בנוסף, שכרו של וימן יעלה מ־120 אלף שקל ברוטו לחודש ל־138 אלף שקל ברוטו. וימן יקבל תוספת של 40 אלף שקל בחודש על התחייבותו לאי־תחרות למשך שנתיים מתום ההסכם. וימן יהיה זכאי למענק שנתי, בכפוף לגובה הרווח לפני מס של החברה. אם הרווח לפני מס בשנה יהיה גבוה מ־50 מיליון שקל, יהיה וימן זכאי באותה שנה למענה בשיעור 2.5% מהרווח לפני מס עד לתקרה של 1.8 מיליון שקל. תקרת המענק תחושב באופן מצטבר החל משנת 2022, כך שהחל מהשנה השלישית להסכם תעמוד תקרת המענק על 3.6 מיליון שקל.

 

דירקטוריון החברה אישר גם הענקת 564,624 אופציות לעובדי החברה ולנושאי המשרה. תוספת המימוש לכל אופציה נקבעה ל־57.7 שקל למניה. את האופציות יוכלו לממש באופן מדורג, 40% לאחר שנתיים ממועד הענקה, 40% נוספים שלוש שנים ממועד הענקה והיתרה לאחר ארבע שנים ממועד הענקה.

 

שינויים נוספים בתגמול נרשמו ביחס לנוגה וימן, אשתו של נעם וימן, המועסקת בחברה כמנהלת תקשורת שיווקית של הקבוצה ב־80% משרה, תקבל בנוסף לשכר בגובה 25 אלף שקל ברוטו בחודש, גם מענק שנתי בגובה 0.2% מהרווח הכולל של החברה לפני מס, עד לתקרה של 200 אלף שקל בשנה. זאת במקום מענק של 3 משכורות חודשיות בשנה. בנו של וימן, אורן, המשמש סמנכ"ל צמיחה ומנהל מטה הקבוצה ושכרו ברוטו עומד על 64.5 אלף שקל, יהיה זכאי למענק שנתי שיהווה 0.5% מהרווח הכולל של החברה לפני מס, עד לתקרה של 500 אלף שקל. זאת במקום מענק של 3 משכורות חודשיות בשנה.

 

על רקע המידע שעלה מטיוטת התשקיף ולפיו הרווחיות בישראל כפולה מאשר במדינות אחרות בהן החברה פועלת, הבהירה דיפלומט כעת כי שיעור הרווחיות הגולמית של מוצרי המזון בהשוואה למוצרי הנון פוד בכלל פעילות הקבוצה אינם שונים באופן מהותי, כלומר הפער לא עולה על 5%. זאת למעט ישראל וגיאורגיה, אשר גם בהם, בנטרול מותגים בבעלות החברה ומותגים אותם משווקת ישירות החברה, שיעורי הרווחיות אינם שונים באופן מהותי. המותגים העיקריים המשווקים באופן זה בתחום פעילות ישראל הם סטארקיסט, קיקומן, היינץ, סקיפי ולוטוס.

 

היקף ההכנסות ממותגים אלה, שחלקם מצויים בבעלותה המלאה של החברה, היוו בשנים 2019–2020 כ־28% וכ־25% בהתאמה מההכנסות. החברה הסבירה עוד כי לאור העובדה כי היא נוטלת חלק מהסיכון על עצמה, בדרך של השקעת תקציבי שיווק וקידום מכירות, מאופיינים מותגים אלה ברווחיות גבוהה יותר. פרקטיקה זו מתקיימת גם בגיאורגיה שם המותגים העיקריים המשווקים הם פרינגלס, וולה, קאיה, גלאבו וקאיה שהיוו כ־10% מהמכירות.

x